Hej, vi håller som bäst på att borra upp en gammal horisontal rökkanal som sammanbinder vår "kistspis" med den gamla enpipigia skorstenen. Tidigare har kanalen varit på tok för liten varför vi inte har fått tillräckligt med drag vilket har lett till smått fantastisk rökfyllning av rummet ;) Nu undrar jag hur vi måste gå tillväga för att kanalen skall gå att bruka. Det borras alltså genom tegelmur vilket gör att jag misstänker att vi måste glidgjuta denna nyborrade del innan vi kan använda den. Stämmer det? Nån som har erfarnehet av detta eller liknande? Tacksam för alla tips!
 
du kanske kan lägga tub antingen längst ner eller hela vägen, dom finns i ovalt utförande
 
Går det att komma åt så du kan fukta teglet och sedan lägga på bruk med slev?
Alt. kasta på bruket.

Sen penslar du med vatten tills det blir slätt.

Eller?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.