Hej, vi håller som bäst på att borra upp en gammal horisontal rökkanal som sammanbinder vår "kistspis" med den gamla enpipigia skorstenen. Tidigare har kanalen varit på tok för liten varför vi inte har fått tillräckligt med drag vilket har lett till smått fantastisk rökfyllning av rummet

Nu undrar jag hur vi måste gå tillväga för att kanalen skall gå att bruka. Det borras alltså genom tegelmur vilket gör att jag misstänker att vi måste glidgjuta denna nyborrade del innan vi kan använda den. Stämmer det? Nån som har erfarnehet av detta eller liknande? Tacksam för alla tips!