Claes Sörmland
Jag tror också på att flytta om det inte går att leva med stegljuden. Dessa problem är ju i praktiken olösliga. Inte kommer föreningen att riva upp alla grannens golv och bygga om lägenheten från grunden.

Jag är inne på granne nr tre som bor ovanpå mig i stan. Och det är samma golv men ljudstörningarna har varit väldigt olika från boende till boende. Vissa människor låter helt enkelt mer än andra. Vissa smyger omkring med lätta steg medan andra går tungt. Vissa tappar inte saker i golvet medan för andra tycks det mesta ta ett varv via golvet.

Redigerat:
  • Gilla
Jansson69
  • Laddar…
S SS513 skrev:
Kruxet är att vi köpte lägenheten direkt av byggaren (via fristående aktiebolag) då de ej fick full teckning på lägenheterna vid byggnation. Detta ett drygt år efter att huset stod klart.

Därför osäker på vem som är vår "motpart" här. Föreningen ansvarar ju för själva kåken, och byggarantin gäller ju fortsatt (slutbeskningen ej gjord ännu).

Då är frågan om vi ska driva "dolt fel" mot säljaren (dvs Aktiebolaget som ägde lägenheten) eller om det fortfarande är föreningen? Eller om vi bara kan sälja skiten...
Men de har fått slutbesked för kåken? Undrar vad mer de fuskat med om ljudet kommit igenom eller bor ni i en kommun som inte har någon större kunskap om det.
KA kan ju givetvis vara en som hjälper byggaren få igenom projektet...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.