Foliehatten3
I Incinerator skrev:
Det finns många som fyller på gasol i Skåne och hos vissa så kan man även få påfyllt utgångna flaskor om de ser friska ut, min lokala gör så och priset per kg låg förra veckan på 35:-/kg.
Kollade nu. 28 kr tar Åhus Gasol

Foliehatten3
I Incinerator skrev:
Det finns många som fyller på gasol i Skåne och hos vissa så kan man även få påfyllt utgångna flaskor om de ser friska ut, min lokala gör så och priset per kg låg förra veckan på 35:-/kg.
Det är ju just det som gör dom oseriösa, att dom fyllar på flaskor som är utgångna 😮‍💨

Fungerar det att byta tom utgången gasolflaska i gasol automat?

Foliehatten3
F fribygg skrev:
Fungerar det att byta tom utgången gasolflaska i gasol automat?
Kan inte se varför inte.

J
Min byggmax hanterade inte stålflaskor alls. Den enda som gjorde det jag hittade genom att ringa/fråga runt var en bensinmack "kanske" har jag för mig de sa. Den som stod där visste inte utan hänvisade till att komma tillbaka när nån annan jobbade där. Jag kände att tiden nog var räknad när dessa kunde bytas in, och då min stålflaska gick ut ungefär nu var inget alternativ att fylla på. Har man en helt ny stålflaska som är godkänd i 10 år så kunde jag tänkt mig åka till järfälla där det ska gå att fylla till bra pris.

Bra om det är så att där det går att byta in går det även om tuben är utgången, då jag vet att svärfar som jag fick flaskan av (han fick en likandan faktiskt av mig för x antal år sen) har flera stående han haft till båten han inte använt på ett par år.

Foliehatten3
J JohanLun skrev:
Min byggmax hanterade inte stålflaskor alls. Den enda som gjorde det jag hittade genom att ringa/fråga runt var en bensinmack "kanske" har jag för mig de sa. Den som stod där visste inte utan hänvisade till att komma tillbaka när nån annan jobbade där. Jag kände att tiden nog var räknad när dessa kunde bytas in, och då min stålflaska gick ut ungefär nu var inget alternativ att fylla på. Har man en helt ny stålflaska som är godkänd i 10 år så kunde jag tänkt mig åka till järfälla där det ska gå att fylla till bra pris.

Bra om det är så att där det går att byta in går det även om tuben är utgången, då jag vet att svärfar som jag fick flaskan av (han fick en likandan faktiskt av mig för x antal år sen) har flera stående han haft till båten han inte använt på ett par år.
Verkar vara olika på olika byggmax?

R
J JohanLun skrev:

Ett tips då är ju att åka till en såndär automat man byter i, den ser ingen skillnad på en utgången flaska eller inte. Men du lär få en komposit tillbaka.

Men det kanske inte finns i Stockholm det heller🙄😉

P.s stålflaskor är inte nått som är på utgång, de är oftast bättre än komposit förutom tyngden.
Men det verkar ju som att för din del ska du försöka hitta en komposit istället, då det verkar lättare att hitta nån som kan byta ut dessa där du bor👍

J
R RalleB skrev:
Ett tips då är ju att åka till en såndär automat man byter i, den ser ingen skillnad på en utgången flaska eller inte. Men du lär få en komposit tillbaka.
Men det kanske inte finns i Stockholm det heller🙄😉
Det verkade som om automaterna köptes upp av nåt företag, det fanns olika men de slogs ihop och jag tror alla slutade acceptera stål...
R RalleB skrev:
P.s stålflaskor är inte nått som är på utgång, de är oftast bättre än komposit förutom tyngden.
Ah, ja, man får skilja på att min flaskas kontroll gick ut och att flaskorna upphör helt. Det kan ju vara att de fortsätter finnas, men mindre lättillgängligt?

Det verkar dock som de "vanliga" ställena går ifrån dem. Kanske är de kvar på båt/husvagn/företagsställen? Men inte på lokala macken och icamaxi osv.?
R RalleB skrev:
Men det verkar ju som att för din del ska du försöka hitta en komposit istället då det verkar lättare att hitta nån där du bor som kan byta ut dessa👍
Jag har redan gjort det, iom min flaska "gick ut" vågade jag inte chansa på att vänta att byta in den. Ska man refilla verkar stål bättre - men då får flaskan inte vara utgången. Ska man byta in så hade alla ställen som jag har inom 10-15 minuter bara komposit. Var en automat som klarade andra, men den tog inte emot stålflaskan när de bytte varumärke på stationen. Att lägga en halvtimme extra på att åka till ett annat ställe är inte värt krånglet.

• Gilla
RalleB
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.