Krilleman
Belmlu Belmlu skrev:
Ja verkligen! :) Hade aldrig förväntat mig att man ens skulle kunna få tag i det 20 år senare men fenomenalt bra om så är fallet. Även bra att den hållit för daglig användning av två flerbarnsfamiljer i dryga 20 år. Går detta i lås lär det bli Mora (eller motsvarande) när det är aktuellt för nyinköp nästa gång.
Du har fått flera superbra tips ovan.

Och här har du länken till servicehandboken.
Cera återfinns på 60-67:
https://www.e-magin.se/paper/34b5nbbh/paper/1#/paper/34b5nbbh/60

• Gilla
Renoverings-Pettson och 1 till
  • Laddar…
Belmlu
Tack för alla tips! Nya överstycket m ratt har kommit och tänkte ge mig på ett byte i helgen. Skönt att inte behöva lägga tiden och pengarna på byte av allt.

Bara en fråga om jag tänker rätt. Saknas ballofix-ventil för att stänga av vattnet till blandaren (kanske man aldrig har till dusch?) så får stänga av huvudventilen. Kallvatten torde vara lugnt men funderar på varmvatten som ju kommer från varmvattenberedaren. Räcker att vrida temp-ratten till kallaste för att stänga av varmvattnet? Eller bör jag läsa på om jag kan stänga av utflödet på själva beredaren?

Det räcker att stänga av huvudkranen. Det kommer inget (nåja, ha en handduk redo) vatten från vare sig varm- eller kallvatten.

• Gilla
Belmlu
  • Laddar…
Krilleman
Som redan nämnts så räcker det ju med att stänga huvudkranen in i huset på kallvattnet och öppna duschblandaren för att det ska bli trycklöst. 👍

• Gilla
Belmlu
  • Laddar…
Belmlu
Glömt att återkoppla; gick fenomenalt bra och enkelt att enbart byta reglaget. Tack för att ni fick mig på andra tankar än att byta halva duschen!

• Gilla
Krilleman och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.