Jo naturligtvis, utetemp på ett par sidor av huset, temp på kallvinden, innetemp i några olika rum... finns risk att detta drar iväg lite, men jag gillar att hålla på med sånthär så det känns som ett bra hobbyprojekt :)

Just panntempen började med att jag känner att jag har lite dålig koll på vad som egentligen pågår när jag eldar, har bara en enda tempgivare vid pannan som det är nu och med fler så kan jag lättare se hur varmt vatten som går iväg till acctanken osv. Att jag vill ha det kopplat till datorn är ju förutom då att jag gillar att hålla på med sånt också att jag vill ordna automatisk övervakning med larm om det är risk för övertemp. Då slipper jag springa ner i källaren och kolla, utan jag får direkt ett sms om tempen drar iväg. :)

Det blir lite jobbigt när man börjar sitta på jobbet för att kolla tempen i ackarna, skämt å sido jag kan säga sen jag installerade mitt system så ser man vad som händer, detta är en fördel när man inte riktigt vet vad som händer. Men det blir lätt att det hela går över styr, man får helt enkelt loggsjukan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.