Hej
Elektrikern har varit här & dragit kabel & förberett. Nu ska jag bygga klart kök mm.
Dessa dosor sitter där det ska vara kontaktuttag men på vissa ställen som här behöver jag isolera mer samt sätta väggar. Den kommer hamna långt bakom så som den sitter nu.
Om jag flyttar ut den så undrar jag vart den yttersta delen av det gröna ska hamna?
Innanför gipset eller utanför?
Ska vara infällda uttag.
 
  • Eluttag under installation, omgiven av isolering och kablar, i en väggkonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jäms med ytterkant på det som du sätter upp som väggmateriel.
 
  • Gilla
jamaica
  • Laddar…
Det svarta ska vara direkt mot baksidan på t.ex. gipsskivan. Den gröna delen får inte sticka utanför framsidan på gipsskivan. Oftast kan man justera djupet på den gröna delen genom att skruva in eller ut den.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Jäms med ytterkant på det som du sätter upp som väggmateriel.
Stort tack!
 
W woggy skrev:
Det svarta ska vara direkt mot baksidan på t.ex. gipsskivan. Den gröna delen får inte sticka utanför framsidan på gipsskivan. Oftast kan man justera djupet på den gröna delen genom att skruva in eller ut den.
Tack för hjälpen!!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.