723 läst ·
16 svar
723 läst
16 svar
Nya parkeringsregler för en mer ordnad trafik
Jag kan inte detta som ett rinnande vatten. Det är gammal och rörig lagstiftning. Men kontakta din kommun så fort beslutet är taget och ange att du överklagar beslutet och att du önskar både laglighetsprövning och materiell prövning av beslutet. Kommunen ska då hjälpa dig hur du praktiskt ska gå till väga för att komplettera din överklagan så att den når rätt överprövandeinstans (länsstyrelsen i ditt fall). Du jag ju CC:a registrator hos länsstyrelsen så har du även inkommit med överklagan där.B Bujin skrev:
Här kan du läsa ett fall där parkering i Bromma överklagades. Och t o m länsstyrelsen gick vilse i det komplicerade regelverket för överklagan, man trodde inte att den parkeringsreglerande lokala trafikförordningen kunde överklagas till länsstyrelsen men det visade sig att det visst gick:
https://www.transportstyrelsen.se/s...av-overklagande-om-lokala-trafikforeskrifter/
Tyvärr är väl detta snarare regel än undantag när det gäller folk som jobbar åt kommunen. Vad det beror på kan man ju spekulera om. Min egen gissning är att det handlar om folk som har svårt att få jobb inom privat verksamhet. Sen är ju arbetsgivaren sån att den egentligen inte behöver bry sig då det inte drabbar de ansvariga direkt att personalen är mer eller mindre inkompetent. De snarare hoppas väl på att oduglingarna röstar på dem som tack för att de anställt dem, skulle de sparka dem riskerar de ju att missa en röst..B Bujin skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ingen ansökan för fasad och tillbyggnad med nya bygglovsreglerna?
Bygglov -
Hur fungerar de nya reglerna för bygglov vid tillbyggnad?
Bygglov -
Förbrukar du mer eller med den nya eltaxan?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Vad innebär nya bygglovsreglerna för fristående utekök med tak?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
nya byggregler inom påverkansområde för totalförsvaret
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus