Claes Sörmland
B Bujin skrev:
Intressant! Tack för denna information. Vad är det för tidsfrist som brukar gälla för sådana överklaganden?
Jag kan inte detta som ett rinnande vatten. Det är gammal och rörig lagstiftning. Men kontakta din kommun så fort beslutet är taget och ange att du överklagar beslutet och att du önskar både laglighetsprövning och materiell prövning av beslutet. Kommunen ska då hjälpa dig hur du praktiskt ska gå till väga för att komplettera din överklagan så att den når rätt överprövandeinstans (länsstyrelsen i ditt fall). Du jag ju CC:a registrator hos länsstyrelsen så har du även inkommit med överklagan där.

Här kan du läsa ett fall där parkering i Bromma överklagades. Och t o m länsstyrelsen gick vilse i det komplicerade regelverket för överklagan, man trodde inte att den parkeringsreglerande lokala trafikförordningen kunde överklagas till länsstyrelsen men det visade sig att det visst gick:

https://www.transportstyrelsen.se/s...av-overklagande-om-lokala-trafikforeskrifter/

• Älska
Bujin
  • Laddar…
B Bujin skrev:
Jag vet inte om det beror på att tjänstemän i kommunen är inkompetenta, korrupta eller både och.
Tyvärr är väl detta snarare regel än undantag när det gäller folk som jobbar åt kommunen. Vad det beror på kan man ju spekulera om. Min egen gissning är att det handlar om folk som har svårt att få jobb inom privat verksamhet. Sen är ju arbetsgivaren sån att den egentligen inte behöver bry sig då det inte drabbar de ansvariga direkt att personalen är mer eller mindre inkompetent. De snarare hoppas väl på att oduglingarna röstar på dem som tack för att de anställt dem, skulle de sparka dem riskerar de ju att missa en röst..

• Ledsen
Bujin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.