Uppgraderingsläge blir det den dag de släpper en åttatummare med samma fiffiga länkage som GCM12 GDL!
 
phl skrev:
Uppgraderingsläge blir det den dag de släpper en åttatummare med samma fiffiga länkage som GCM12 GDL!
Exakt det är just det som G står för i GDJ
 
Nimajneb skrev:
Exakt det är just det som G står för i GDJ
Är det inte D:et? G betyder väl att den är blå?
 
pyro skrev:
Är det inte D:et? G betyder väl att den är blå?
Nu skrev jag visst innan jag tänkte.:o
 
Jo visst är det det, läste bokstäverna lite som jag själv ville ;-)
 
Ni som har köpt 8 SJL, när saknar ni möjligheten att snedsåga åt båda håll? Det går ju iaf att gera åt båda håll, så när är det bättre att kunna snedsåga åt båda håll? (ska köpa min första ger/kap)
 
Dom flesta sågar går ju bara att vinkla till vänster så jag antar att svaret inte bara gäller SJL...
iaf om man står inomhus med långa taklister så saknar jag iaf möjligheten att vinkla ner åt höger. Det går att lösa men kräver lite mer tankeverksamhet vid mätande och sågande.
 
Men om man har listen stående så går det väl att lösa ändå men man kanske inte sågar så utan listen kanske ska "ligga på rygg"? Jag har en hel del lister som ska sägas så all info är bra innan jag lägger en beställning :)
 
som jag skrev, det mesta går att lösa, men o annan felsågning blir det:o.
Jag har själv en 8S sedan många år tillbaka.
Tryck du på beställknappen:)
 
Hur fungerar det att såga halvt i halvt med denna bosch?

Är på jakt efter en gersingssåg som man slipper lägga emellan en 2" 2:a mot anhållet.

Det borde väl finnas sådana sågar?
 
Mikael_L
FOLKABUSSEN skrev:
Hur fungerar det att såga halvt i halvt med denna bosch?

Är på jakt efter en gersingssåg som man slipper lägga emellan en 2" 2:a mot anhållet.

Det borde väl finnas sådana sågar?
Du menar när man spårar?
Jag har inte sett någon sådan såg. Jag tvivlar på att det finns. I så fall har konstruktörerna slösat bort en hel del av den möjliga kapbredden för detta ganska ovanliga användningsområde. Vilket jag inte tror någon har gjort.


Välkommen till forumet. :)
 
Mikael_L skrev:
Du menar när man spårar?
Jag har inte sett någon sådan såg. Jag tvivlar på att det finns. I så fall har konstruktörerna slösat bort en hel del av den möjliga kapbredden för detta ganska ovanliga användningsområde. Vilket jag inte tror någon har gjort.


Välkommen till forumet. :)
Min 8sj kan spåra, man fäller ner en liten pinne och justerar på knoppen ovanpå sågen
 
hantverkare1 skrev:
Min 8sj kan spåra, man fäller ner en liten pinne och justerar på knoppen ovanpå sågen
Det är precis så jag skulle vilja ha.

För att du ska få ett rakt och snyggt halvsågning, får du då lägga emellan något mot anhållet. Var på bauhaus och där sa de att man får lägga emellan en 2 tum 2:a. Men jag vill hitta en såg som klarar det uran mellanlägg.

Visst det försvinner ju säkert 45mm i sågbredd då, men det tar jag gärna för att slippa hålla emellan en extra regel.:)
 
Mikael_L
hantverkare1 skrev:
Min 8sj kan spåra, man fäller ner en liten pinne och justerar på knoppen ovanpå sågen
Ja, men om du inte har ett mellanlägg mellan det du spårar och anhållet så klarar du inte att spåra hela vägen på ditt arbetsstycke.
 
Mikael_L skrev:
Ja, men om du inte har ett mellanlägg mellan det du spårar och anhållet så klarar du inte att spåra hela vägen på ditt arbetsstycke.
Ok, men hur mycket behöver man ha på denna bosch?

Behöver man ha mellanlägg på alla maskiner?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.