128 492 läst ·
387 svar
128k läst
387 svar
Nya Bosch GCM 8 SJL
Ni som har köpt 8 SJL, när saknar ni möjligheten att snedsåga åt båda håll? Det går ju iaf att gera åt båda håll, så när är det bättre att kunna snedsåga åt båda håll? (ska köpa min första ger/kap)
Dom flesta sågar går ju bara att vinkla till vänster så jag antar att svaret inte bara gäller SJL...
iaf om man står inomhus med långa taklister så saknar jag iaf möjligheten att vinkla ner åt höger. Det går att lösa men kräver lite mer tankeverksamhet vid mätande och sågande.
iaf om man står inomhus med långa taklister så saknar jag iaf möjligheten att vinkla ner åt höger. Det går att lösa men kräver lite mer tankeverksamhet vid mätande och sågande.
Men om man har listen stående så går det väl att lösa ändå men man kanske inte sågar så utan listen kanske ska "ligga på rygg"? Jag har en hel del lister som ska sägas så all info är bra innan jag lägger en beställning 
Hur fungerar det att såga halvt i halvt med denna bosch?
Är på jakt efter en gersingssåg som man slipper lägga emellan en 2" 2:a mot anhållet.
Det borde väl finnas sådana sågar?
Är på jakt efter en gersingssåg som man slipper lägga emellan en 2" 2:a mot anhållet.
Det borde väl finnas sådana sågar?
Du menar när man spårar?FOLKABUSSEN skrev:
Jag har inte sett någon sådan såg. Jag tvivlar på att det finns. I så fall har konstruktörerna slösat bort en hel del av den möjliga kapbredden för detta ganska ovanliga användningsområde. Vilket jag inte tror någon har gjort.
Välkommen till forumet.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Min 8sj kan spåra, man fäller ner en liten pinne och justerar på knoppen ovanpå sågenMikael_L skrev:
Det är precis så jag skulle vilja ha.hantverkare1 skrev:
För att du ska få ett rakt och snyggt halvsågning, får du då lägga emellan något mot anhållet. Var på bauhaus och där sa de att man får lägga emellan en 2 tum 2:a. Men jag vill hitta en såg som klarar det uran mellanlägg.
Visst det försvinner ju säkert 45mm i sågbredd då, men det tar jag gärna för att slippa hålla emellan en extra regel.