Mikael_L
Bra initiativ där, bobas. :thumbup:




edit: vem ska vi nu maila och be matcha toolab? :D
 
Redigerat:
pleqtiz skrev:
Jag va in på Swedol idag och tänkte ta med en SJL hem, men fick inget direkt sug efter den :/ stog där o smekte o kände o fingrade och sådär som man gjorde första gången man va med kvinnfolk! , försökte få fram dedär suget och motiveringen till varför den är sååå mycket bättre än min gamla men de gick tyvärr inte hem, antar att min 8S får vara med ytterligare år , den fick sig iaf en ny klinga:thumbup:
Resonerar på samma sätt, som jag skrev tidigare i tråden avvaktar jag tills GCM8 GDJ kommer ut på marknaden.
 
Vilken klinga är lämplig för att kapa lister med gcm 8 sjl?
 
Runt 48 tänder fungerar utmärkt på en såg med 216mm klinga.
 
Lasern är rätt bluddrig på min, kanske är nåt fel? uploadfromtaptalk1364923698846.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
uploadfromtaptalk1364924056234.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok det var lite förhastat inlägg den var dammig.

Men den missar klingan lite och rör sig ca 2 mm i sidled när jag sänker sågen.
 
Jajjan : vad heter klingan som följer med?
Blir det bra snitt när du kapar lister?
 
Det står Bosch optiline 48 tänder
 
  • Gilla
bobas
  • Laddar…
Liite urflisning men fint snitt uploadfromtaptalk1364932020766.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bobas
  • Laddar…
Nu är sjl:en + en skorstenständare beställd! :)
 
Mikael_L
bobas skrev:
Nu är sjl:en + en skorstenständare beställd! :)
2 bra produkter på ett bräde ... ;)

Grattis.
 
  • Gilla
bobas
  • Laddar…
Och nu har den hittat hem. Två dagar är riktigt bra frakttid för gratisfrakt!
 
Nu har även jag beställt nya gcm 8sjl efter mycket grubblande om vad för såg som skulle införskaffas.

Vad som fällde avgörandet för mig var bla. de små finesser som den har, laserlinjen som följer klingan och har en liten plexiglas lins framför sig som man enkelt viker ut och drar av smutsen med fingret,
fasta lägen vid lutande gering, och om jag inte minns fel är på 15, 22,5,33 och 45 grader.

Intressant att veta är Bosch har tänkt sig 3 sågar i 8tum kategorin, varav gcm 8sjl bara är den första, pratade med en bosch säljare och fick veta att de släpper en gcm 8 med dubbelgering samt en enklare som tar över efter gcm 8s i höst.
 
coffeecurley skrev:
Intressant att veta är Bosch har tänkt sig 3 sågar i 8tum kategorin, varav gcm 8sjl bara är den första, pratade med en bosch säljare och fick veta att de släpper en gcm 8 med dubbelgering samt en enklare som tar över efter gcm 8s i höst.
Är det en GCM8 GDJ som är pg så är det uppgraderingsläge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.