C
C Citrona skrev:
Vi i styrelsen kämpade med näbbar och klor
Tänkte om det hade hänt något mer sedan du startade tråden 2024 eller om ni "gett upp" och bara betalar den nya avgiften?

Har det skett någon rättslig prövning?

Vad säger man från politiskt håll? När det gäller sådana orättvisor och i synnerhet inom en så pass anständig och anrik verksamhet som koloniodling brukar det ju gå att hitta politiska bundsförvanter. Eller är ni bara "de där jobbiga jävlarna som arrenderar kommunens mark"?

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Tänkte om det hade hänt något mer sedan du startade tråden 2024 eller om ni "gett upp" och bara betalar den nya avgiften?

Har det skett någon rättslig prövning?

Vad säger man från politiskt håll? När det gäller sådana orättvisor och i synnerhet inom en så pass anständig och anrik verksamhet som koloniodling brukar det ju gå att hitta politiska bundsförvanter. Eller är ni bara "de där jobbiga jävlarna som arrenderar kommunens mark"?
Som jag skrev så kämpade vi med flera möten , skrivelser, jurister från Koloniträdgårdsförbundet m.m. Men det gav inget resultat. Jag har dock svårt att släppa det hela då jag nu går och hämtar mitt dricksvatten femtio meter från stugan i femlitersdunkar. Och betalar lika mycket som jag betalar i min lägenhet med rinnande vatten OCH avlopp. Förstår verkligen inte logiken. Men vet inte vart man kan vända sig för att överklaga eller anmäla 😕

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.