Mitt ibland ganska bra tips för barn om hur man använder el säkert så drar de in en bild på CE-märkning...

Hur tänker de? Något i stil med: "Om en lampa uppför sig underligt så hämta en vuxen. Men kolla först om lampan är CE-märkt..." ;)

Det är ju humor redan innan vi går in på debatten som CE-märkning öht har något med elsäkerhet att göra i praktiken...

• Gilla
hjalmar17 och 2 till
  • Laddar…
P
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Mitt ibland ganska bra tips för barn om hur man använder el säkert så drar de in en bild på CE-märkning...

Hur tänker de? Något i stil med: "Om en lampa uppför sig underligt så hämta en vuxen. Men kolla först om lampan är CE-märkt..." ;)

Det är ju humor redan innan vi går in på debatten som CE-märkning öht har något med elsäkerhet att göra i praktiken...
CE-märker gör varenda kinesisk tillverkare, så det säger tyvärr inte mycket.

A
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:

Det var bra.
Barn som läser och ser bilden på ce-märket har stor chans att komma ihåg den framöver i långtidsminnet och minnas att den är viktig.

C
Fast... Känns inte Bamse, och inte minst Skalman som typiska hempulare?

• Haha
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 6 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
CE-märker gör varenda kinesisk tillverkare, så det säger tyvärr inte mycket.
Ja… Jag skrev ju det…

A avh67f skrev:
Det var bra.
Barn som läser och ser bilden på ce-märket har stor chans att komma ihåg den framöver i långtidsminnet och minnas att den är viktig.
Ja, fast den är ju inte viktig… Den säger ju snart sagt ingenting om hur säker apparaten är i praktiken…

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.