1 042 läst ·
24 svar
1k läst
24 svar
Ny undercentral garage
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 806 inlägg
Och hur är det med tillgängliga spänningar? Har du, eller vem det nu är, koll på detta?Jerry Gustavsson skrev:
230 V i alla enfauttag.
400 V, där de skall vara så.
Finns det jord i alla jordade uttag?
Det ser inte ut att vara någon elektriker, som du skriver, bara någon annan.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 806 inlägg
Om det är så att någon annan har kopplat detta vid ser så ber jag om ursäkt.Jerry Gustavsson skrev:
Om det var du själv så skrev jag mitt inlägg för att hjälpa dig förstå hur man kopplar elcentraler.
Det är inte speciellt svårt bara man lär sig det grundläggande, skillnaden mellan TN-C och TN-S, en JFBs ingångssida och utgångssida osv.
Ne jag betalade för detta ”svart” då de inte fanns elektriker som kunde komma ut men aldrig igen. Nästa gång får man helt enkelt vänta tills tid finnsBo.Siltberg skrev:
Om det är så att någon annan har kopplat detta vid ser så ber jag om ursäkt.
Om det var du själv så skrev jag mitt inlägg för att hjälpa dig förstå hur man kopplar elcentraler.
Det är inte speciellt svårt bara man lär sig det grundläggande, skillnaden mellan TN-C och TN-S, en JFBs ingångssida och utgångssida osv.
Ja vi har kollat nu ikväll så alla en fas uttag har 230~ och 3 fas ligger vid 400~ som det ska. Ja jord finns och testat alla uttag så de slår ut jfb vid fel. Fick faktiskt tag i en bekants närstående som är elektriker som fixade detta åt mig till slut. Men men man lär sig av sina misstag och inte lita på vem som helstH Hybro skrev:
Klicka här för att svara