Ny garageport monterad idag av montör. För att passa öppningen kapades porten 15 cm tydligen endast på ena sidan, vilket gjort att låsdetaljer och handtag inte längre hamnat centrerat. Porten fungerar i övrigt fint. Är detta normalt på vissa portmodeller eller brukar man försöka behålla symmetrin? Vill bara veta lite vad jag ska säga när montören kommer och kikar på det igen om ett par dagar
mailade dem nyss.
Porten fungerar och felet är endast estetiskt däremot anser jag att de borde kapat på båda sidor.H Hans-J skrev:Ny garageport monterad idag av montör. För att passa öppningen kapades porten 15 cm tydligen endast på ena sidan, vilket gjort att låsdetaljer och handtag inte längre hamnat centrerat. Porten fungerar i övrigt fint. Är detta normalt på vissa portmodeller eller brukar man försöka behålla symmetrin? Vill bara veta lite vad jag ska säga när montören kommer och kikar på det igen om ett par dagarmailade dem nyss.
Det var en montör från portföretaget som monterade. Jag hade gett dem bredden på gamla porten och öppningen så de sa att de skulle ta en som var tillräckligt bred och sen kapa den. Problemet verkar vara att de till 95% monterar eldrivna portar och kapar i ena änden. Min port var manuell med ett stort svart låsbeslag på mitten så det borde ju kapats i bägge ändar så beslaget hamnar i mitten. Men nu blev det inte så tydligen utan de kapade 15 cm på ena sidan...Matti_75 skrev:
Klart jag visste att den skulle kapas. Men om det stora låset är förmonterat i mitten på porten på den modellen så ska det väl vara i mitten när den är uppsatt och klar också. Om tillverkaren byggt porten med ett stort centralt lås som en tydlig designdetalj, då utgår jag från att den detaljen fortfarande ska vara centrerad när den sitter på mitt hus.Matti_75 skrev:
Klicka här för att svara