Blir nog för komplicerat om de ska gå in på en app för varje kanal.L Leif i Skåne skrev:det var inga höjdare data!
Köp Minst en 4k TV
- HD-upplösning (1366x768) Detta är inte HD ens
- Inbyggd Chromecast
- 1.5 GB RAM + 8 GB ROM
- Stöd för röstassistent
- Bluetooth 4.2 och Wifi
Med Android finns app för TV4 vilket inte LG-Tv har än. Vet ej hur det är med SamSung dessa har eget OS.
Sony är också bra TV
Tidigare föreslagna lösningar samlar hela kanallistan av basutbud samt lite extra.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Tanken har slagit mig, men de vill ändå ha en till TV på övervåningen. De har haft en gammal tjock-TV på 28" där som inte fungerar längre och de vill ha det enkelt och någorlunda lika så jag tänkte en 32" räcker för dem.Nyfniken skrev:
Tänk på det att dagens tv har mycket högre upplösning så du kan ofta gå upp ett par snäpp utan problem. 40-43 tum exempelvis, kostar några tusen.Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Ja hade det varit till mig så hade jag gjort det eller ännu större och med en bättre spec.E El-Löken66 skrev:
De har en 47" på nedervåningen som de längre ifrån. Den är jättestor i deras ögon.
Som sagt, de är 80år (+), synen är inte dålig, men de bryr sig inte om detaljer så heller. Inga filmer eller liknande utan mest SVT och TV4. Känns inte som behovet av en 4k TV existerar för dem.
Kan verifiera att en Android TV-TV är otroligt smidig tillsammans med Telia Play-appen. Dottern kör så tillsammans med mitt lånade konto och det fungerade perfekt. Eftersom den samtidigt har Chromecast och klarar av tex Cmore och Netflix med inbyggda appar för det med så är det ett självklart köp. Sen om de är äldre behöver de ju inte det allra senaste men det väljer ju ni själva. Tv är billigt nu för tiden. Fixa ett Google konto alltså tex Gmail innan så är det förberett tills grejerna ska upp.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Google-konto är inget problem, det har de redan med sina Android-telefoner, men annars kan jag använda mitt för att lägga in TeliaPlay-appen.
Jag kör själv en Android-TV men inte Telia så jag har inte deras app. Själv använder jag en box eller ChromeCast, men jag vill inte köpa en box i onödan och ChromeCast förutsätter att de kan hitta programmet i telefonen (eller datorn, men den står i ett annat rum), så det blir för komplicerat.
Drömmen vore ju att den kunde trycka på 1 på fjärrkontrollen för att se SVT-1, 2 för att se SVT-2, så som det fungerade för 30 år sen.
Jag kör själv en Android-TV men inte Telia så jag har inte deras app. Själv använder jag en box eller ChromeCast, men jag vill inte köpa en box i onödan och ChromeCast förutsätter att de kan hitta programmet i telefonen (eller datorn, men den står i ett annat rum), så det blir för komplicerat.
Drömmen vore ju att den kunde trycka på 1 på fjärrkontrollen för att se SVT-1, 2 för att se SVT-2, så som det fungerade för 30 år sen.
Jag har en Sony android-TV och kom på att min mor har Telia TV hemma hos sig. Jag installerade TeliaPlay på min TV och kollar via hennes konto (hon har box och kör inte Play). Fungerar superenkelt, bättre än den gamla boxen från Telia jag hade förut. Appen är suverän och ger alla kanaler med bra bild. Har inte testat att trycka 1 för SVT1 osv men kanalknappen +/- fungerar som förr. Jag trycker på Back på fjärren och då får man upp en matris med kanalerna, ser vad som sänds på varje och väljer ny kanal med att stega runt.Fairlane skrev:
Google-konto är inget problem, det har de redan med sina Android-telefoner, men annars kan jag använda mitt för att lägga in TeliaPlay-appen.
Jag kör själv en Android-TV men inte Telia så jag har inte deras app. Själv använder jag en box eller ChromeCast, men jag vill inte köpa en box i onödan och ChromeCast förutsätter att de kan hitta programmet i telefonen (eller datorn, men den står i ett annat rum), så det blir för komplicerat.
Drömmen vore ju att den kunde trycka på 1 på fjärrkontrollen för att se SVT-1, 2 för att se SVT-2, så som det fungerade för 30 år sen.![]()
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Otippat, "någon" har visst raderat ett av sina inlägg 
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Tackar, tackar. Det låter ju precis så enkelt som jag vill ha det.R Ro88an skrev:Jag har en Sony android-TV och kom på att min mor har Telia TV hemma hos sig. Jag installerade TeliaPlay på min TV och kollar via hennes konto (hon har box och kör inte Play). Fungerar superenkelt, bättre än den gamla boxen från Telia jag hade förut. Appen är suverän och ger alla kanaler med bra bild. Har inte testat att trycka 1 för SVT1 osv men kanalknappen +/- fungerar som förr. Jag trycker på Back på fjärren och då får man upp en matris med kanalerna, ser vad som sänds på varje och väljer ny kanal med att stega runt.
Klicka här för att svara