Hehe, både och. Det kan faktiskt bli för stort också beroende på hur långt ifrån man sitter, tycker i alla fall jag och många med mig. Men jag håller med om att man inte ska snåla, har man förutsättningarna för en 65" så ångrar man sig om man sparade 2k på att köpa en mindre.GustavN skrev:
Jo då... Användares recension:raubtier skrev:
Min erfarenhet med Samsungs nyare modeller är liknande. Detta är dessutom deras budget-segment. De modellerna som sweclockers räknar som mellan-segment kostar ungefär som LGs OLED som är toppklass. Men om man inte bryr sig så mycket om kvalitet fungerar de säkert...
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Skulle satsat på en 65" Sony av föregående år så får man en toppklassad 4k LED, oled är grymt med live över prisklass
Bra deal:
https://www.webhallen.com/se/produc...THmeAZk85rkQcD7yJ6E6d57t1J8zab5QaAqEpEALw_wcB
Bra deal:
https://www.webhallen.com/se/produc...THmeAZk85rkQcD7yJ6E6d57t1J8zab5QaAqEpEALw_wcB
Av 13 recensioner plockar du den som är dålig, hittade två till men så illa skrivna så man vet inte om personen recenserat rätt produkt. Det fanns även bra recensioner och det finns alltid folk som tror de får en 30k TV för 7k bara för att den säljs på Netonnet och blir besvikna när de jämför mot den dyrare modellen i elvaruhuset.S sjoelund skrev:
Min erfarenhet är tvärtemot din bra angående Samsungs senare modeller, jag har inte haft några problem och skulle väl inte kalla mig bild-nörd, men normalkräsen.
TS efterfrågade i mina ögon en budget TV då han säger mellan 7-10k. För den pengen tycker jag det var två bra alternativ. Billigaste OLED kostar 3k över TS budget på Netonnet.
Det finns TV på andra ställen än Netonnet. Philips 55OLED754 under 10000 på prisjakt. Och LGs OLED går ner till Black Friday om man orkar vänta. De kostade trots allt mindre förra året än de gör just nu trots att kronan stärkts... Då får man en riktigt bra TV inom budgeten.raubtier skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Storleken är den enskilt största parametern för upplevelse så välj så stor som får plats,jag skulle kunna byta min 65" oled mot en 85" led för att få upp storleken.
Fast mörka filmer i ett mörk rum är sjukt nice på Oled.
Fast mörka filmer i ett mörk rum är sjukt nice på Oled.
Ja jag orkade inte leta runt så mycket, fanns en under 10k på Prisjakt. Den hade fått fina omdömen på Netonnet också precis som den jag tipsade omS sjoelund skrev:
Har haft denna tv i ca 6 mån nu. Bra bild och ljud men den har krånglat en hel del och Philips support är helt värdelös.
Men det sjukaste med tv:n är att den ska tvångsuppdatera bilden med jämna mellanrum och det kan ske mitt i ett program. Jag kan inte välja bort det utan måste vänta 10 min innan det är färdigt. Stasi och fascism i en och samma burk!!"
Köpte TV för snart två år sedan och jag strök nästan direkt både LG och Samsung då de har för dålig kontrast och bilden blir för mörk. Ville egentligen ha en 4k, men den gången blev det en Sony (HD, dvs 2k) som hade mycket bättre bildkvalitet än någon 4K-TV som fanns i rimlig prisbild.
Utifrån det jag tittat på så skulle jag definitivt gå på en OLED från en känd tillverkare, då slipper du alla LED/LCD-problem som finns.
Utifrån det jag tittat på så skulle jag definitivt gå på en OLED från en känd tillverkare, då slipper du alla LED/LCD-problem som finns.
Jag brukar köpa TV som har bra bild. Sedan har jag Appletv för att få de funktioner jag vill ha och en bra ljudanläggning som ger grymt ljud. Det gör allt lättare eftersom man kan fokusera på bilden när man köper TV. Sååå, Sony ger mycket bild för pengarna, Samsung har en massa tekniska finesser men betydligt sämre bildkvalitet, vilket gäller de flesta andra oxå. Jämför själv i butik så ser du skillnaden. Sony är baserat på Android, så vill man använda appar i den istället för appletv så går det säkert bra oxå.A AndersS skrev:Ska inhandla ny TV i storlek runt 55"-65" som present och det lutar åt en 65".
Har idag ingen koll på modeller och funktioner utifrån att senaste köp för egen del var en Panasonic 50" plasma för 10 år sedan.
Personen som ska använda den bryr sig inte om tekniska finesser utan IPTV, Netflix och Playstation4 spel är det som kommer att användas. Tror inte att olika SmartTv/Internetfunktioner kommer att användas.
Behöver inte vara det senaste tekniska men funktioner så den hänger med några år.
Prisbild bör ligga mellan 7000-10000.