Nu tappade du mig :)

Ok, så jag ska ersätta dimmern med den?

Jag undrade om det fanns en låda att gömma i köksskåpen som gör omvandliongen, alltså

Vanlig dimmer => omvandlingsmakapär => trafo

Är inte så sugen på att bygga om dimmern.

Eller missuppfattar jag?

Varför duger det inte med en "vanlig" potentiometer,då inmeckad i befintlig dimmerkåpa?

Jo, det går säkert men då måste du antagligen bygga lite elektronik så jollyn får rätt inspänning (0-10 volt).

Enl. produktblad kan drivern hantera en pot. på 100 kohm.

Ok, jag har börjar värdera min tid lite mer :)

Det får bli en ny dimmer för 800:- plus en driver för 345:-

Ska bara kontrollera att han-kontakten på de befintliga spotsen passar i drivern jag köper.

Stort tack!
Dimmer + LED är en djungel

OK, tänk på att du kollar upp så att din drivare klarar belastningen på dina LED-armaturer.
En personlig reflektion, de underskåpsbelysningar med LED jag har monterat har haft ett lagom ljus, har öht inte sett något behov av att dimma ljusstyrkan. Till/från har räckt åt mig.

Hmm, ja, jo, bra personlig reflektion. Jag får fundera på den. Skulle ju göra allt betydligt lättare.

mexitegel mexitegel skrev:
Jag har gett upp vriddimmers, man blir nästan galen av att få det att fungera bra. Kör uteslutande på dosdimmer och återfjädrande.
Ja ska man ha LED är det väl bara att välja hur man vill bli galen. Med vriddimmer blir man galen av att få det att funka. Med "knappdimmer" blir man galen av att ställa in rätt nivå.... :mad:

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Jo tack!
Jag har inte fått tummen ur, men det blir nog som etompaus personliga reflektion (#24)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.