Vi har byggt ett nytt fritidshus på befintlig fastighet. Jag antar taxeringen ska uppdateras då vi t ex har utökat boytan etc. Sker detta med automatik på något sätt eller förväntas vi initiera något mot Skatteverket? Försöka läsa på deras webb men blir inte klok på vem som tar ”initiativet” till ny taxering och när/hur det ska ske. Huset blev klart nu i höstas.
Någon som har koll?
 
K Knasen4 skrev:
Vi har byggt ett nytt fritidshus på befintlig fastighet. Jag antar taxeringen ska uppdateras då vi t ex har utökat boytan etc. Sker detta med automatik på något sätt eller förväntas vi initiera något mot Skatteverket? Försöka läsa på deras webb men blir inte klok på vem som tar ”initiativet” till ny taxering och när/hur det ska ske. Huset blev klart nu i höstas.
Någon som har koll?
går med automatik när ni får slutintyg från kommunen vad jag blivit informerad om av min kommun,
 
Till mig skickar Skatteverket årligen ett formulär som ska tecknas. Du kan även själv gå in på hemsidan och deklarera. Ibland är det stängt men då är det bara att försöka senare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.