1 110 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Ny taxering vid tillbyggnad?
Vi har byggt ett nytt fritidshus på befintlig fastighet. Jag antar taxeringen ska uppdateras då vi t ex har utökat boytan etc. Sker detta med automatik på något sätt eller förväntas vi initiera något mot Skatteverket? Försöka läsa på deras webb men blir inte klok på vem som tar ”initiativet” till ny taxering och när/hur det ska ske. Huset blev klart nu i höstas.
Någon som har koll?
Någon som har koll?
går med automatik när ni får slutintyg från kommunen vad jag blivit informerad om av min kommun,K Knasen4 skrev:Vi har byggt ett nytt fritidshus på befintlig fastighet. Jag antar taxeringen ska uppdateras då vi t ex har utökat boytan etc. Sker detta med automatik på något sätt eller förväntas vi initiera något mot Skatteverket? Försöka läsa på deras webb men blir inte klok på vem som tar ”initiativet” till ny taxering och när/hur det ska ske. Huset blev klart nu i höstas.
Någon som har koll?
Klicka här för att svara
