Hej!

har ett uterum jag ska renovera till vårt hus, behöver lägga om pappen på taket samt byta isolering & fixa upp det invändiga med golv, el osv.

Har koll på alla bitarna förutom taket, har tittat på Mataki självtäck 3 & har förstått att jag inte behöver bränna denna pappen.
Men till min fråga, behöver jag ta bort den befintliga pappen? Där ligger ett lager samt underlagspapp, där är en läcka någonstans vet ej var.

Ska riva invändigt innan och se hur spånten ser ut, är den frisk och har klarat sig vill jag helst slippa ta bort den gamla pappen.

Denna läckan har funnits långt innan vi köpte huset och var väl medvetna om detta. men har bara läckt in lite grann när det har regnat extremt mycket eller när det snöat och de smälter.

Kom gärna med förslag hur ni hade gjort

Ber om ursäkt för halvkassa bilder men var uppe på taket nu vid 21 tiden så inte jättebra ljus

• Vått tak med självhäftande takpapp i dåligt ljus, synliga fläckar och gamla takpannor i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uterumstak under renovering med fläckar av fukt eller mögel, fotograferat på kvällen med tegelvägg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Tak med papptäckning i skymningsljus, med vita fläckar; del av renoveringsprojekt i uterum.
    Skapa konto
  • Platt tak fotograferat på kvällen, med asfaltspapp synlig. Omgivande trädgårdar och byggnader är delvis belysta.
    Skapa konto
Rickard.
Nej jag tycker inte du behöver riva bort pappen, den ser tillräckligt slät ut. Kan ni besiktiga råsponten underifrån så tycker jag det räcker.

Anslutningen mot stora taket en uppenbar risk jag ser, där gäller det att få upp pappen med uppvik bakom både pannor och underlagstaket.

• Gilla
Lovelywookie
  • Laddar…
Ok skönt att höra, ja sista våden ska avslutas under pannorna på ett bra sätt så vatten eventuellt inte kan fastna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.