32 933 läst ·
33 svar
33k läst
33 svar
Ny renoverat badrum Bajs i golvbrunnen under badkaret!
Hur gick det? Fick ni renovera om badrummet?
Det är alltid fel att ansluta till en t koppling, det skall vara ett y så att du får rätt riktning på flödet. Resultatet ser vi ju, för i övrigt verkar det ok. Fallet är dock svårt att avgöra.
Kanske skulle man använt en excentrisk övergång 110-70 med inloppet uppåt som stopp, vattnet svårt att rinna uppåt, speciellt lite tyngre saker...
Den enda lagen som gäller avlopp är naturlagen
Kanske skulle man använt en excentrisk övergång 110-70 med inloppet uppåt som stopp, vattnet svårt att rinna uppåt, speciellt lite tyngre saker...
Den enda lagen som gäller avlopp är naturlagen
Företaget som jag anlitade har tyvärr visat sig tillhöra den kategorin av oseriösa byggföretag (”bluff” certifierad mm), såg att dem nu finns med på ARN's Svarta lista här på forumet. Trots protokoll från besiktningsman med flera nedslag, samtal och mail har dem vägrat att åtgärda bristerna. För att kunna använda toaletten (akut lösning) har jag efter tips från Instagram (besiktningsmannens flöde) installerat en ”Faluplast Prevent 2” i brunnen under badkaret.Å Åsa Norrby skrev:
SmartJ JPQ skrev:Företaget som jag anlitade har tyvärr visat sig tillhöra den kategorin av oseriösa byggföretag (”bluff” certifierad mm), såg att dem nu finns med på ARN's Svarta lista här på forumet. Trots protokoll från besiktningsman med flera nedslag, samtal och mail har dem vägrat att åtgärda bristerna. För att kunna använda toaletten (akut lösning) har jag efter tips från Instagram (besiktningsmannens flöde) installerat en ”Faluplast Prevent 2” i brunnen under badkaret.
Klicka här för att svara