Hej

Vi behöver köpa 60 cm kyl och 60 cm frysskåp. Höjder de vanliga ca 185 cm
Prisidé ca 5-10000 kr/del
Prioriterar hållbarhet elektronik/kompressor , dörr, termostat mm

Tips på skåp med bra (förmodad) hållbarhet?

J
S sultanen1 skrev:
Hej

Vi behöver köpa 60 cm kyl och 60 cm frysskåp. Höjder de vanliga ca 185 cm
Prisidé ca 5-10000 kr/del
Prioriterar hållbarhet elektronik/kompressor , dörr, termostat mm

Tips på skåp med bra (förmodad) hållbarhet?
Finns nog inga. Men finns många diskussioner kring det. Mitt minne ifrån när jag köpte var att Bosch och Siemens är mellanval, ok kvalitet och pris. Att betala extra för Miele kommer inte ge en lika lång ökning av livslängd. Elektrolux verkar tyvärr vara budgetkvalitet till mellanpris. Whirlpool mfl har jag för mig diskussionsvis låg något under medel i både pris och kvalitet. Du lär hitta 20 trådar om detta om du söker...

BirgitS
J JohanLun skrev:
Mitt minne ifrån när jag köpte var att Bosch och Siemens är mellanval, ok kvalitet och pris.
Fast det gäller väl endast deras dyrare alternativ och de kostar väl mer än 10 000 kr?

Jag tror det är svårt att hitta skåp med bra hållbarhet i den prisnivån. Det man kan göra är att försöka hitta såna som har 5 års garanti.

J
BirgitS BirgitS skrev:
Fast det gäller väl endast deras dyrare alternativ och de kostar väl mer än 10 000 kr?

Jag tror det är svårt att hitta skåp med bra hållbarhet i den prisnivån. Det man kan göra är att försöka hitta såna som har 5 års garanti.
Nja, jag tror jag landade på under 20.000 för kyl+frys Bosch med 5 års garanti. Att jag sen fick byta kyl berodde mest på fraktskador. Den tredje kylen funkar fint nu! Men jag bevakade ett tag och slog till på nån rea.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
5-års garanti är ett måste idag
inte för att de håller i fem år men man kan ju budgetera nyköp vart femte år.

Redigerat:
Tack för svaren, Frugan beställde igår
Asko fn22838w + motsvarande kyl
Mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.