Hej, jag passade på att kasta ut min gamla gjutjärns golvbrunn ur mitt pannrum eftersom jag byter alla andra brunnar. Men idag när jag skulla handla mina nya brunnar till tvätt och badrum så insåg jag att jag inte vet vad jag ska sätta/använda för brunn i pannrummet då jag inte ska kakla eller lägga in klinkers där, utan golvbrunnen ska ligga direkt på betongen (lättbetong - isolering - riktig betong - krypgrund). Är det någon som vet om det finns en golvbrunn som man kan gjuta in direkt i betongen utan att det ser allt för hemskt ut?
 
K
Du kan ju köpa en ny i gjutjärn.
 
hmm, är det ok då? Man ska inte sätta in en i plast?
 
K
Det är ju valfritt. Livslängden på gjutjärn sägs vara ca 50 år och plastbrunnar ca 40 så det är väl hugget som stucket då. I vissa fall så är ju gjutjärnsbrunnen snyggare än plastbrunnen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.