K
Enligt mig, ja, eftersom det inte är fackmannamässigt utfört, men vissa kanske tycker att jag är lite nitisk, men rätt skall vara rätt.

Någon som testat besiktningsmännen på GVK:s hemsida? Kan de alla BKR:s regler?

K
Det får du nog fråga dem, men varför tar du inte en från BKR:s sida?

Finns ingen i närheten och fått för mig att GVK:are kan mer om mitt vattenrör iom säkra våtrum

K
men det är inte Säkra våtrum som styr rörinstallationer utan Säker Vatten

K
BKR - BBV för keramik i våtrum
GVK - Säkra Våtrum för matta och keramik i våtrum
VVS-branschen - Säker Vatteninstallation för rör i våtrum

Behöver jag alltså två besiktningsmän för att reda ut badrummet :)

En för badrummet och en för rören?

K
Nä, det ska du inte behöva. Om jag var du så skulle jag ta en från BKR även om GVK också skulle fungera, men det är fler som går efter BBV än Säkra Våtrum när det gäller keramik.

Förhöjningsringen ser ut som min (Purus) så den är nog rätt. Däremot skall det väl inte vara en glipa mellan förhöjningsring och brunn (är det inte på min i.a.f.) så det ser inte ut som om de fått ner förhöjningsringen hela vägen? Så här ser mina brunnar (12 mm förhöjningsring) innan och efter att klämringen är på plats.

• brunn_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • brunn_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Begriper inte varför dessa Purusbrunnar är så populära, tycker det ärett jäkla skit med dessa ditsnäppta klämringar som går sönder i tid och otid.

Har använt Jafo vid två badrumsrenoveringar och tycker det känns mycket säkrare med en klämring som är skuvad medelst rostfria skruv.

Snyggt jobb Sandhall!

Dina ringar ligger kloss an som det borde vara. Går mina rätta till i efterhand eller hur stort fel är det är frågan?

K
Det blir svårt att trycka ner den i botten i efterhand eftersom spacklet ligger som ett mothåll på utsidan. Som med det förra röret: för sent...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.