Hej!
Vore tacksam om ni kunde kolla på denna brunnen, så den ser OK ut?
Mvh
Bambi
Vore tacksam om ni kunde kolla på denna brunnen, så den ser OK ut?
Mvh
Bambi
Jag ser inga konstigheter i den. Klämring och brunnsmanschett, som sig bör.
Bild 2: Vad är det röda för nåt?
Kan ju tycka att när de ändå har jämnat av med fix, som man brukar (bild 3) varför inte göra det hela vägen runt (bild 3)?
Bild 2: Vad är det röda för nåt?
Kan ju tycka att när de ändå har jämnat av med fix, som man brukar (bild 3) varför inte göra det hela vägen runt (bild 3)?
Hej!
Det röda är tätskiktsduken.
Det som jag funderingar kring är: Det har juh satt en brunn uppe på den gamla när de gjorde om badrummet så bild 3 klockan 12 ser man den undre klämringen, som om den trillat ut lite i skarven, nån fara med det?
Det röda är tätskiktsduken.
Det som jag funderingar kring är: Det har juh satt en brunn uppe på den gamla när de gjorde om badrummet så bild 3 klockan 12 ser man den undre klämringen, som om den trillat ut lite i skarven, nån fara med det?
Det du antagligen menar är att de satt i en förhöjningsring. På baksidan av förhöjningsringen brukar det sitta en o-ring som tätar mellan ring och brunn. Är det den du ser så är det inte bra med tanke på att den i detta läge i så fall är av och tätar inte.
Du kanske kommer åt att peta på den? Mjuk eller hård?
Hmm... glipan borde ju inte heller vara där då eftersom jag tycker att förhöjningsringen borde gå i botten. Vad har du för märke på brunnen? På första bilden tycker jag det ser ut som Purus, men inte på tredje. Borde dock vara en Purus med tanke på klämringen...
Du kanske kommer åt att peta på den? Mjuk eller hård?
Hmm... glipan borde ju inte heller vara där då eftersom jag tycker att förhöjningsringen borde gå i botten. Vad har du för märke på brunnen? På första bilden tycker jag det ser ut som Purus, men inte på tredje. Borde dock vara en Purus med tanke på klämringen...
Redigerat:
http://www2.purus.se/?id=1288
Min tanke är att det kanske är o-ringen som du ser den på bilden (i länken), men du säger blå... o-ringen är svart. Dessutom så ser inte din förhöjningsring ut som en Purus på insidan då Purus är släta, men din har massa små piggar. Kan de ha använt en förhöjningsring från en annan tillverkare kanske? Då passar den ju inte som den ska.
Min tanke är att det kanske är o-ringen som du ser den på bilden (i länken), men du säger blå... o-ringen är svart. Dessutom så ser inte din förhöjningsring ut som en Purus på insidan då Purus är släta, men din har massa små piggar. Kan de ha använt en förhöjningsring från en annan tillverkare kanske? Då passar den ju inte som den ska.
Kan vattnet ta sig upp i den glipan då eller vad är faran? Det kanske därför de tätat med silikon och nån blå grej för att den inte passade riktigt.
Vet inte om jag gör mig själv en otjänst när jag kollar allt så här, blir juh bara mer och mer ledsen.
Vet inte om jag gör mig själv en otjänst när jag kollar allt så här, blir juh bara mer och mer ledsen.
Redigerat:
Det är ju ingen otjänst att ta sig en titt, men jag förstår att du blir matt. Det är ju inte vad man förväntar sig när man betalar för att få något gjort. Det är ju bättre att göra det nu än att bli ännu mer ledsen sen om det händer nåt. Jag antar att denna brunn är i samma utrymme som röret som vi talade om igår?Bambi skrev:
nej, de handavloppet jag visa igår är det andra badrummet på andra plan!
Men avloppsrören är för korta även i detta badrum på bottenplan, men i stället för gummimuffen har de gjort ett silikonbad.
Så båda badrummen är ju inte riktigt OK och båda badrummen är omgjorda
Men avloppsrören är för korta även i detta badrum på bottenplan, men i stället för gummimuffen har de gjort ett silikonbad.
Så båda badrummen är ju inte riktigt OK och båda badrummen är omgjorda
Att det inte ser bra ut är solklart men är det ett fel stort nog för att riva upp ett helt badrum?
Men de ska juh ändå få åtgärda detta inkommande vattenrör(kommer upp i väggen) som är i tvättdelen(komb bad/tvätt utan tröskel och dörr)! Så ska göra mitt bästa för att få vad jag avtalat!
Men de ska juh ändå få åtgärda detta inkommande vattenrör(kommer upp i väggen) som är i tvättdelen(komb bad/tvätt utan tröskel och dörr)! Så ska göra mitt bästa för att få vad jag avtalat!




