14 247 läst ·
89 svar
14k läst
89 svar
Ny blå skruvdragare...
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Jag beställde en i "rätt" blå färg i tisdags från Tyskland och även den verkar komma fram imorgon. Jag skulle att intresset är svagt hos min tjej också... men du behöver inte känna dig ensam 
Kanske lite fler bilder imorgon, då ska den få jobba....
Kan konstatera att denna, till skillnad från snik-maskinen jag redan har, är byggd som en blå bosch ska vara. Stabil. Med stort batteri och metallchuck på är den tung men med mindre batteri och bit direkt på axeln är den ju grym. Mycket bättre balans och känsla än den andra. Gissar att det blir en mix av att använda litet och stort batteri med denna maskin, men nu kan jag ju ha över 10Ah i väskan (ink befintliga batterier) och så länge orkar jag inte jobba längre...
Kan konstatera att denna, till skillnad från snik-maskinen jag redan har, är byggd som en blå bosch ska vara. Stabil. Med stort batteri och metallchuck på är den tung men med mindre batteri och bit direkt på axeln är den ju grym. Mycket bättre balans och känsla än den andra. Gissar att det blir en mix av att använda litet och stort batteri med denna maskin, men nu kan jag ju ha över 10Ah i väskan (ink befintliga batterier) och så länge orkar jag inte jobba längre...
Har byggt däckbarriärer på gokartbanan idag, båda blåa fick jobba och även vinkelchucken fick komma fram. Maskinen är riktigt trevlig som den kommer användas mest, med 4Ah batteriet och bit eller hylsa direkt på axeln, utan chuck. Två saker som är mycket bättre än på den gamla är att växellådan är låst när man inte skruvar och växlingen mellan hög och låg sker direkt och utan rassel. Intressant var också att när man kör med momentinställning så slår maskinen av själv efter 5-6 slag på momentstoppet. Bra funktion tror jag.