Ny blå skruvdragare...

6k läst  79 svar

1. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
    Börjar tycka att det är lite snålt med bara en enda skruvdragare och tänkte skaffa en till.

Har en snikig GSR 18-2 LI idag och den gör jobbet ok men känns lite medium. Aningens för klen, "låser" inte i växellådan om man snurrar på maskinen för att finjustera skruven osv...småsaker. Köptes billigt på någon rea.

Vad är ett lämpligt komplement (ersättare) bland de blåa? Vilken modell är min nya?

Ska inte ha slag och inte någon bautastor maskin.

2. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 14
    Jag har en blå DRC jag är nöjd med, men jag gissar du är inne på en annan blå färg;)

3. P
    Verktygstokig Nivå 12
  4. A
    Medlem · Nivå 7
    Köp 12v 18v är bara stort och tungt.

5. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
    Det finns bara en sorts blå färg på verktyg som är rätt. Dessutom orkar jag inte hålla på med olika laddare etc....

6. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
  7. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
    Många bra batterier i det kittet öppnar ju upp för en naken slag eller mutterdragare också...

• Laddar…
  8. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
    @FredrikR du har ju redan en av varje, eller två, har du några bra tips?

9. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Är det skruvdragare eller slagskruvdragare du är på jakt efter?

Har nog samma dragare som du men tycker också den är lite rapplig faktiskt (även om det tar emot att erkänna det på en blå Bosch :)) Min är dock allt annat än klen men chucken är glappig och momentjusteringen går inte att ändra ibland.

Följer med här och ser om man blir medlurad på ett köp kanske :)

10. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
    Well, jag är lite sugen på både och, men för att prata blå-spåk så är det en GSR jag ska ha, inte en GSB (för sådant har jag sladdmaskiner till) och kanske kan man tänka sig att utöka med en GDR senare.

För visst är det väl så att en GDR alltid slår, dvs man borrar inte med en sådan?

11. H
    Verktygstokig · Nivå 7
    Man får aldrig för lite skruvdragare.
    Har investerat i 2 pro core batterier nu.
    Har 3 st dragare av bosch nu, vinkelslip, slagborr, muttermaskin, cirkelsåg, tigersåg, rakslip, multicutter, sticksåg.
    Allt i 18 volt.
    Hur nöjd som helst
    Ska köpa hyveln och planslipen med framöver.

• Laddar…
  12. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 21
    GDR är knack.
    FCn, både 18 och 12V, har räddat mig/underlättat upprepade ggr.
    Den jag använder mest här hemma är nån av 12v (10,8) med bitsfäste. 12v kräver bits chucken medans 18v har fast bitsfäste. FC2 18V var inte gratis sist jag kollade kanske har den gått ner i pris på sistone. Borrhammarchucken som ingår i "full kit" är användbar om har nån betongvägg hemma.
    Skulle jag nyhandlat idag tror jag 18v med svart metallchuck (osäker på beteckning) legat bra till. (y)

13. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
    Ok, ja det är 18v60c isåfall. Finns även en starkare som heter 85. Ska åka till en affär och klämma lite så får vi se...FC är fortfarande dyrt, för dyrt för att jag ska tycka det är värt det.

14. JLyck
    Renoveringsnovis Nivå 10
    Jag har 18v-60. Är grymt nöjd med den! Bryta-handleden-skyddet har jag faktiskt haft användning 2-3ggr. Köp den!

• Laddar…
  15. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
    • Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: