Jag har en GSR 18V-60 Fc och är väldigt nöjd med den. Den är lite längre än 18V-60 med metallchucken men bara marginellt. 173 vs189mm, dvs skiljer 16mm. Men skippar man chucken och använder sig av bitsfästet är den bara 140mm...

Då jag hade batterier sedan tidigare så köpte jag solo versionen med L-boxx, 2495kr under black friday. (https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=21446)

Skall man montera mycket fönster och annat som sitter tight till är excentertillsatsen helt suverän!

Angående att borra i betong. Har själv bara borrat i betonghålsten och det hade den inga problem med. Inte lika snabbt som min stora Hilti, men inget nötande...

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Eftersom det går att köra helt utan chuck också är saken biff, jag beställer en nu.

@mexitegel du får tänka på att slagdragare inte alls låter på rätt sätt när man byter hjul. Du måste ha en luftdriven Ingersoll för att få rätt depå-feeling.

• Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Men helvete nu har jag beställt för tre minuter sedan och jag har fortfarande inte sett att dom skickat prylarna! Hur länge ska man behöva vänta?

• Gilla
  • Haha
Cheesen och 9 till
  • Laddar…
Jag vet, men jag brukar ändå köra nån repris av ett F1-lopp på bilsteron när jag byter däck. Just för feelingens skull.

Bra plan, men både Ingersoll och F1-ljud riskerar ju att sluta med självbefläckelse istället för sommarsulor....

Edit: från F1-testdagarna i Barcelona vecka 8...

Jag är också "fast" i de blå batteriträsket, senaste köpet är nog ett år gammal nu men ack så trevlig i dessa hjulbytartider

Batteridriven slagskruvdragare vid ett bilhjul under hjulbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Ok pris på vissa saker, hutlösa priser på annat, tex den 18v60fc jag köpte....

MathiasS MathiasS skrev:
Men helvete nu har jag beställt för tre minuter sedan och jag har fortfarande inte sett att dom skickat prylarna! Hur länge ska man behöva vänta?
Beställde du från amazon? Blev faktiskt lite sugen på en fc själv faktiskt.

Nej, via den tyska siten jag länkade till ovan.

• Gilla
JLyck
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Nej, via den tyska siten jag länkade till ovan.
Jag kunde inte motstå när du länkade till den tyska siten, har du fått din skickad än?

X xLnT skrev:
Jag kunde inte motstå när du länkade till den tyska siten, har du fått din skickad än?
Jag vet inte, irriterande nog. Har bett om ett trackingnummer nu på morgonen.

Ett tips om det är fler som beställer är att vara noga med att betala i eur. Man använder paypal för att hantera kortbetalningar och paypal är dyra på valutakonverteringar.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag vet inte, irriterande nog. Har bett om ett trackingnummer nu på morgonen.

Ett tips om det är fler som beställer är att vara noga med att betala i eur. Man använder paypal för att hantera kortbetalningar och paypal är dyra på valutakonverteringar.
Mitt initiala bekräftelsemail hamnade i skräpposten, blev lite orolig då jag betalade med kort :)
Men har inte fått något mail än om att det ska ha blivit skickat. Men det kommer väl.

Ja, samma här. Men detta är ett företag med gott betyg på Idealo så det ska inte vara några problem.

EDIT fick tracking nr via mail och paketet är påväg sedan igår kväll. Kanske hinner vi lite fredagsmys jag och den nya blåa.

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Det var ju det där med självbefläckelse ;)

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.