Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Skaffa en tjockare stålskiva istället.
Jag har byggt ca 10 svetsbord, och alla i minst 20mm plåt.
20mm plåt är ganska tungt. 1 m2 väger 160 kg.

W Wolfie X skrev:
20mm plåt är ganska tungt. 1 m2 väger 160 kg.
Japp, tungt är bra i detta fall.

• Gilla
Wolfie X
  • Laddar…
Rickard.
Vore lite intressant och veta totala kostnad för dina svetsbord, för 20mm plåt är väl inte direkt billigt?

Jag hade turen att ramla över en 8mm som används till syftet och det funkar bra, skönt att kunna skruva skruvstädet direkt i skivan.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Vore lite intressant och veta totala kostnad för dina svetsbord, för 20mm plåt är väl inte direkt billigt?

Jag hade turen att ramla över en 8mm som används till syftet och det funkar bra, skönt att kunna skruva skruvstädet direkt i skivan.
Hämtade i plåtfacket på jobbet :-) Men det var till jobbet.
Min egna hemma hämtade jag i en cointainer för en vetelängd, jag lyfte upp den med bakgavelliften på lastbilen och fick hem den på så sätt.

Montano vill ha runt 5000 för 20x1000x2000mm varmvalsad plåt...
Men de är nog rätt dyra...

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag rekommenderar skroten.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
För att sälja direkt till konsument har de bra priser. Gäller om man hämtar på plats, dock. Frakt av tunga och/eller långa grejer är dyrt.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
För att sälja direkt till konsument har de bra priser. Gäller om man hämtar på plats, dock. Frakt av tunga och/eller långa grejer är dyrt.
Nja, jag skulle säga att jag oftast betalat mindre än deras "köp mycket" - pris när jag köpt (och betalat kontant:thinking::cool: ) mindre kvantiteter hos min lokala stålaffär... Så det lönar sig att kolla runt... Men ska man ha större mängder och bor i Bohus finns det ju ingen anledning att gå nån annanstans....

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.