349 läst · 5 svar
349 läst
5 svar
Ny altan 54kvm med kostnader
På konsumentens sida
· 3 146 inlägg
Vi behövde en uteplats till nya köket som blev klart året innan. Här berättar vi om hur vi byggde altanen och redovisar alla kostnader.
Du kan läsa blogginlägget här: Ny altan 54kvm med kostnader
Du kan läsa blogginlägget här: Ny altan 54kvm med kostnader
När jag skulle köpa en större limträbalk blev erfarenheten följande:
Lokala bygghandeln kan i princip ge en leveranstid med intervall på två timmar. De Ringde även i förväg och sa att de kunde komma tidigare om jag ville.
De Lämnar av godset på markerad plats och skyddsembalerad. Kräver inte att man mottar det personligt om man inte är hemma.
För de i samma kommun erbjuder de halva priset för hemleverans så jag betalade 600 kr för lastbil med kram.
Då nästan alla som jobbar där är gamla byggare fanns det många tips och en dialog kring material.
Blev det helt plötsligt svårt att motivera att köpa stora leveranser med virke från "budgetbolagen"
Men visst. Byggmax har vissa fördelar.
Lokala bygghandeln kan i princip ge en leveranstid med intervall på två timmar. De Ringde även i förväg och sa att de kunde komma tidigare om jag ville.
De Lämnar av godset på markerad plats och skyddsembalerad. Kräver inte att man mottar det personligt om man inte är hemma.
För de i samma kommun erbjuder de halva priset för hemleverans så jag betalade 600 kr för lastbil med kram.
Då nästan alla som jobbar där är gamla byggare fanns det många tips och en dialog kring material.
Blev det helt plötsligt svårt att motivera att köpa stora leveranser med virke från "budgetbolagen"
Men visst. Byggmax har vissa fördelar.
Liknande trådar
-
Dränera under altan *obs nybörjare*
Grund & Markarbeten -
Trät har "rest" sig på vår nya kärnvirkesaltan.
Altan & Uteplats -
Bygga altan tips nybörjare, kan inget om att bygga.
Byggmaterial & Byggteknik -
Altan på nyanlagd tomt, hur hade ni gjort?
Altan & Uteplats -
Nytt handtag med låsbart vred till altandörr
Fönster & Dörrar