12 379 läst ·
182 svar
12k läst
182 svar
Nu ska du få meddelande om en kriminell skriver sig hos dig
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Nämn vad polacker inte är fria att göra? Tycker nog de lever väldigt fritt ändå. Problemfritt med mycket mindre problem än vad vi harAlfredo skrev:
Det är bra man inte kan söka på folk exakt hur som helst där.
Jag har hör att man kan få barn när man redan bor i en hyresrätt, alltså efter det att man "nytecknat" ett hyresavtal med maxantal på antalet boende.M Markarbetaren skrev:
Eller menar du att maxantalet bara ska gälla när man flyttar in och att man därefter ska få bo så många man vill i lägenheten? Verkar inte speciellt rimligt.
I inga andra EU-länder har rättsstatens principer försämrats så mycket som i Ungern och Polen, visar en färsk ranking.Rkarlsson skrev:
https://www.europaportalen.se/2021/10/ungern-och-polen-star-ut-i-rattsstatsranking
Det verkar som integriteten är bättre bland annat. Jag försökte leta upp en kompis där. Men lyckades faktiskt inte.D Daniel 109 skrev:
Sen känner man sig mycket säkrare att röra sig iallafall i Krakow.
Men nog om det. Det handlar om integriteten som vi inte har något av här.
Jo, det har vi faktiskt hyfsat skydd för. Folk får inte slänga upp kameror hur som helst. Det är rätt begränsat vad man får framföra offentligt om vanligt folk, för att ta ett par exempel. I alla fall enligt regelverken.
Nu pratar vi om att allt är offentligt om dig och din familj. Och att vem som helst kan skriva sig hemma hos dig utan att du ens vet om det, om inte breven kommit till dig.D Daniel 109 skrev:
Det ser jag inte som en integritetskränkning. Inte i jämförelse med mycket annat i alla fall.