Rkarlsson skrev:
Så ingen kan ha träd på detta viset på sin privata tomt?
Är frågan allvarligt menad?

P
Alfredo Alfredo skrev:
Det är även gratis att ringa Skatteverket, om du nu inte tänker på eventuell telefonkostnad och eventuell kostnad för tiden i eventuell telefonkö.
Jag pratar om att få fram infon på mindre än 5 minuter. Och du får inte fram barn under 16 år på nätet.

P
Alfredo Alfredo skrev:
Är frågan allvarligt menad?
Ja frågan är fullt allvarligt menad till Daniel som alltid är lite bångstyrig. Enligt honom så är min grannes villatomt inte privat och vem som helst får köra in där och ta bilder hur som helst.

C
Rkarlsson skrev:
Så ingen kan ha träd på detta viset på sin privata tomt? Han måste alltså stängsla in för att ingen ska köra in på hans villatomt?
En sådan allé lär knappast rymmas på tomtmark, nej. Och det innebär att man inte heller får stängsla in hur som helst. I synnerhet inte med enda syfte att hålla allmänheten borta.

• Gilla
Daniel 109 och 1 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Ja frågan är fullt allvarligt menad till Daniel som alltid är lite bångstyrig. Enligt honom så är min grannes villatomt inte privat och vem som helst får köra in där och ta bilder hur som helst.
Övedskloster är väl ingen villatomt, det är ett slott...

• Haha
cpalm
  • Laddar…
P
C cpalm skrev:
En sådan allé lär knappast rymmas på tomtmark, nej. Och det innebär att man inte heller får stängsla in hur som helst. I synnerhet inte med enda syfte att hålla allmänheten borta.
Men vad ni är bångstyriga. Objektet i fråga är PRIVAT villatomt, och inte så lång som på bilden. Tror du jag lägger ut grannens tomt? Jo han får stängsla in hela sin tomt såklart för att hålla folk borta. Precis lika mycket som jag får sätta grindar på min uppfart och gångvägen in på tomten. Jag fick sätta grind för att idioter genade genom min privata tomt.

P
D Dilato skrev:
Övedskloster är väl ingen villatomt, det är ett slott...
Jag tog exempel, lägger väl inte upp granntomten :P Vi har inga slott inuti vår by.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Jag pratar om att få fram infon på mindre än 5 minuter. Och du får inte fram barn under 16 år på nätet.
Spelar det någon roll om det tar 5 minuter eller kanske en halvtimma? Eventuella problem är väl desamma i bägge fallen?

N
Rkarlsson skrev:
Men vad ni är bångstyriga. Objektet i fråga är PRIVAT villatomt, och inte så lång som på bilden. Tror du jag lägger ut grannens tomt? Jo han får stängsla in hela sin tomt såklart för att hålla folk borta. Precis lika mycket som jag får sätta grindar på min uppfart och gångvägen in på tomten. Jag fick sätta grind för att idioter genade genom min privata tomt.
Jag håller helt med man kan ha en allé på sin tomt.

• Gilla
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Spelar det någon roll om det tar 5 minuter eller kanske en halvtimma? Eventuella problem är väl desamma i bägge fallen?
Ja det är ett problem. Därav så kan man absolut införa att den som vill ha infon får lämna sitt personnr om något brottsligt händer. Jag har inga problem att lämna mina uppgifter om jag vill ha reda på något om någon.

Rkarlsson skrev:
Jag har inga problem att lämna mina uppgifter om jag vill ha reda på något om någon.
Då föreslår jag att du engagerar dig politiskt och verkar för en grundlagsändring för det är vad som krävs för att införa denna typ av storebrorssamhälle.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Då föreslår jag att du engagerar dig politiskt och verkar för en grundlagsändring för det är vad som krävs för att införa denna typ av storebrorssamhälle.
Exakt. Jag har inga problem med det. Men inser att nästan inga uppgifter som är känsliga är värda att skydda :) Det är bara ett sjukt system som blivit till.

Jag kan inte finna att vi kan söka på personer på det viset i polen tex.

Alfredo Alfredo skrev:
Tyvärr behöver vi bli ett storebrorssamhälle, mer övervakning, kontroller m.m för att vi inte ska tappa brallorna ännu mer...

• Gilla
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tyvärr behöver vi bli ett storebrorssamhälle, mer övervakning, kontroller m.m för att vi inte ska tappa brallorna ännu mer...
Alla har rätt till en åsikt men jag håller inte med om att det rätt väg för att lösa dagens problem.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Alla har rätt till en åsikt men jag håller inte med om att det rätt väg för att lösa dagens problem.
Nej, och att inte agera är just det som satt oss på pottan...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.