45 329 läst ·
60 svar
45k läst
60 svar
Nu ska det bli av! Altanbygge!
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Riktigt snyggt!
Hur pass noga var du med hur jämnt plattorna låg? Eller styrde du det med stump-"stolparna"?
Funderar på att göra ett däck på ca 65 m2 nästa år och orkar inte gräva en massa plinta...
Hur pass noga var du med hur jämnt plattorna låg? Eller styrde du det med stump-"stolparna"?
Funderar på att göra ett däck på ca 65 m2 nästa år och orkar inte gräva en massa plinta...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Känner mig nöjd
Det ska till någon form av trappsteg och ev de tidigare nämnda sneda reglarna vid den ensamma stolpen.
Och det vore trevligt med nya utemöbler...
Men nu är det färdigskruvat för ett tag framöver, för denna gången.
Detta är mycket likt den lösning jag funderar för till vår altan. Vi har inget alls ovanför trallnivå idag och upplever ganska mycket vinddrag runt knuten där vi har utemöblerna. Dessutom har insynen från grannen ökat rejält sen vi tog ned en stor gran samt ett gäng självsådda aspar i tomtgränsen.
Du har inte funderat på att dubbla de horisontella delarna på insidan av räcket för att bryta vinden mer?
Min tanke är sedan att kunna hänga upp typ markisväv mellan räcket och överliggaren för att skärma av insynen från grannen vars tomt/hus ligger lite högre, så de inte ser rakt ned på vår altan.
Du har inte funderat på att dubbla de horisontella delarna på insidan av räcket för att bryta vinden mer?
Min tanke är sedan att kunna hänga upp typ markisväv mellan räcket och överliggaren för att skärma av insynen från grannen vars tomt/hus ligger lite högre, så de inte ser rakt ned på vår altan.
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Vad fint det blev!
Hur är det med ryggen?
Hur är det med ryggen?
Förlåt sent svar. Räcker är tänkt och funkar som insynsskydd till grannen vars hus ligger lite lägre. Vi har ofta lä i denna hörnan och nu har det växt upp höga växter så jag känner inget behov av att dubbla räcket. Men det är ju en bra idé om behovet finnsP Paxman skrev:Detta är mycket likt den lösning jag funderar för till vår altan. Vi har inget alls ovanför trallnivå idag och upplever ganska mycket vinddrag runt knuten där vi har utemöblerna. Dessutom har insynen från grannen ökat rejält sen vi tog ned en stor gran samt ett gäng självsådda aspar i tomtgränsen.