100kvadrataren skrev:
Undrar också om det är så stor skillnad på xl-byggs trall? Lämnade in en offert förfrågan i torsdags på deras vanliga och xlent så får se vad det blir i prisskillnad :-)
Meddela gärna vad det blev för priser. Såg idag att de hade kampanj på XLent-trallen fram till i dag 17.90/ lpm....

TorOdd skrev:
Nej, vad tycker du KoW? Foppatoffelaltan? ;-) Det är skifferplattor i förgrunden, jättefina. ...
Ungefär så ja :)
Men jag följer ditt bygge med spänning!

Har själv ett förestående farstukvistbygge på gång, bara en liten historia om 1,4 x 2,4 meter,
men jag har svårt att bestämma mig om jag skall gräva ner plintar eller bara ställa eländet på några markplattor.
Spelar kanske ingen roll här i södern :)

KnockOnWood skrev:
Ungefär så ja :)
Men jag följer ditt bygge med spänning!

Har själv ett förestående farstukvistbygge på gång, bara en liten historia om 1,4 x 2,4 meter,
men jag har svårt att bestämma mig om jag skall gräva ner plintar eller bara ställa eländet på några markplattor.
Spelar kanske ingen roll här i södern :)
Gör det enklaste ;-) du som inte har två meter tjäle att fundera på.

TorOdd skrev:
Meddela gärna vad det blev för priser. Såg idag att de hade kampanj på XLent-trallen fram till i dag 17.90/ lpm....
Det blev 17.90 för mig men dom bjöd på frakten så på torsdag kommer 500 meter trall och allt annat som behövs till 60 m2 altan =) totalt gick det på 16800:- då fick jag 7% rabatt på allt annat än trallen också.

100kvadrataren skrev:
Det blev 17.90 för mig men dom bjöd på frakten så på torsdag kommer 500 meter trall och allt annat som behövs till 60 m2 altan =) totalt gick det på 16800:- då fick jag 7% rabatt på allt annat än trallen också.
Spännande! Då vet du vad du ska göra i helgen. Själv drog jag på mig en förkylning i sommarvärmen. får se om jag i alla fall ockrar beställa hem grejerna innan helgen. Det är ju lättare att sätta igång om det i alla fall ligger på gården...

• Gilla
EllEmHj
  • Laddar…
Pinsamt, men här händer det ingenting. Och det beror inte på fotbollen för den är jag inte intresserad av. En kombo av envis förkylning, ensam med barnen, halvpaj rygg och en skatteåterbäring som inte dök upp som vi trodde, har satt käppar i hjulet...

Har också turen att inte vara fotbolls intresserad så jag körde på hela långhelgen ☺ förkylningen släpper nog så småningom och så fort man bara börjat brukar det flyta på.

• 1403112317188.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Andreas Blomkvist och 1 till
  • Laddar…
ser man på! det artar sig! nu är den väl klar med tanke på att du la in bilden för några dagar sedan? ;-)

Egentligen vet jag inte om jag vågar lägga ut något mer inlägg i den här tråden. det är så pinsamt ;-)
Det blev ingen altan förra året pga klen rygg, pengarna prioriterades om och sen sjuk. Men nu typ ett år senare ligger i allafall virket på gården!!!! IMG_2693-4.JPG
Skapa konto

Jippiiiiie!

• Gilla
messijah och 5 till
  • Laddar…
Kör hårt! :)

• Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
image.jpg
Skapa konto

Steg 1: plattor utlagda.

• Gilla
tallkrogen36
  • Laddar…
Spännande

image.jpg
Skapa konto

Blir något sånt här, inte riktigt färdigtänkt än (efter alla dessa år!)

Ett steg framåt. Några kap och lite skruvande blev det i alla fall idag.
image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Alla reglar kapade förutom skarvbiten. Regelvirket kommer inte att räcka... Funderar på att skarva med hålplåt istället. De är i alla fall lättare att få hem än att frakta blöta, långa reglar på takräcke.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.