45 329 läst ·
60 svar
45k läst
60 svar
Nu ska det bli av! Altanbygge!
Stommen klar! Ska bara kläs in med trallvirke och så har jag lagt ut trallvirket för att få en försmak av hur det blir 😊
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det ser bra ut med gerningarna. Jag tycker att det blir bättre om man tar raspen och rundar av gerningarna lite. Det ser bättre ut när det börjar torka isär.
Även där man går med ändträ mot fris blir det bättre om man tar raspen och rundar lite.
Även där man går med ändträ mot fris blir det bättre om man tar raspen och rundar lite.
Heja!!
Då vi ska bygga något liknande, även denna flytande på plattor, följer jag ditt bygge med intresse. Vårt projekt får nog vänta tills nästa vår/sommar. Fram tills dess blir det "foppatoffelaltan", dvs grus. ;-)
Vi har ju bara bott i huset sen 10e april i år så vi har tid på oss. Det är inte bara en sak som ska till efter ett nybygge...
Då vi ska bygga något liknande, även denna flytande på plattor, följer jag ditt bygge med intresse. Vårt projekt får nog vänta tills nästa vår/sommar. Fram tills dess blir det "foppatoffelaltan", dvs grus. ;-)
Vi har ju bara bott i huset sen 10e april i år så vi har tid på oss. Det är inte bara en sak som ska till efter ett nybygge...
Då vär alla bitar i själva altanen på plats, i morgon fm skruvar vi klart all trall så vi kan inviga med midsommarlunch. I morgon är det också 5 år sedan vi flyttade in i huset
Efter helgen fortsätter bygget med en pergola över "lilla" delen av altanen samt ett ribbstaket i hörnet närmats kameran.
Efter helgen fortsätter bygget med en pergola över "lilla" delen av altanen samt ett ribbstaket i hörnet närmats kameran.
Logga in
Skapa konto