3 114 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Nu är jag förtretad... (milt sagt, redigerat av moderator)
Du har ingen hobbybil va??rsjowa skrev:Försök med ett mindre förråd och en carport istället, vilket i många fall är mer praktiskt och billigare.
1) du har alltid bilen skyddad mot regn/snö
2) Du slipper spara på dig massa "skräp" i ett garage där du iallafall inte kommer komma in med bilen
Jag har haft bägge varianterna över åren och valde att till vårt senaste hus bygga dubbelcarport,... och det har jag aldrig ångrat.
Nackdelen med en carport är att det är aningens kyligt om du ska fixa med något mitt i smällkalla vinternrsjowa skrev:Försök med ett mindre förråd och en carport istället, vilket i många fall är mer praktiskt och billigare.
1) du har alltid bilen skyddad mot regn/snö
2) Du slipper spara på dig massa "skräp" i ett garage där du iallafall inte kommer komma in med bilen
Jag har haft bägge varianterna över åren och valde att till vårt senaste hus bygga dubbelcarport,... och det har jag aldrig ångrat.
Mäster, Fotografen, Mexitegel, ni har självklart rätt. I den bästa av världar vill man förstås både ha varmt dubbelgarage + carport.
Drar ju förstås upp prisbilden. Kändes som om Veboa försökta hålla ner kostnaden.
Och nä, jag har ingen hobbybil förstås (vill ju gärna ha nån iofs), ... men fördelen med att ha endast carport är just att man inte meka kan meka på vinter, och tvingas ha "bättre" bilar som endast verkstaden förstår sig på ...
Drar ju förstås upp prisbilden. Kändes som om Veboa försökta hålla ner kostnaden.
Och nä, jag har ingen hobbybil förstås (vill ju gärna ha nån iofs), ... men fördelen med att ha endast carport är just att man inte meka kan meka på vinter, och tvingas ha "bättre" bilar som endast verkstaden förstår sig på ...
Köpte själv kåk enbart för garagets skull, men det stora garaget skrämde många. Det var en hel del gubbar som fick nåt blankt i ögat på visningen men deras fruar bara skrek att det var för stort. Före detta åkerimed 70 m2 garage. Villan ligger på en botten yta på 63 m2. Jag har dessutom en carport på 30 m2 och jag skulle inte avstå en cm2 av något av dem
Klicka här för att svara