Hej

Nu är jag arg >:( Jag har läst här på forumet och på andra ställen på nätet att man inte tätar på oisolerad bettongplatta under marknivå, förutom lokalt i dusch-hörna och vägg/golvvinkel. Detta för att det alltid finns tillskjutande fukt och man tätar inte för att betongen skall kunna andas och tätar man så vandrar fukten iväg någon annanstans. Detta är helt glasklart för mig, men inte för vår plattsättare. Vi har haft massor med diskussioner med honom. Men han vägrar att göra som vi vill och nu har han tätat hela klabbet, utan vårt godkännande.

Jag är så arg så att jag kan spricka. Han anser att förlorar legget om han inte tätar, men jag tycker att han kan förlora det på vad han har gjort redan. Jag har lust att strimla hans leg.

Jag undrar nu om någon kan svara på hur stor risken för fuktvandring egentligen är. Det kanske bara är en teoretisk princip, som egentligen aldrig uppstår. Snälla säg att det är så.

Aljan 17323

Slå en signal till www.bkr.se så kanske dom kan vägleda dig (och plattis)?

Beror på hur stort utrymmet är hur mycket man skall isolera är det ett litet badrum så gör det ingenting om man isolerar hela ytan.

MathiasS skrev:
Slå en signal till www.bkr.se så kanske dom kan vägleda dig (och plattis)?
Jag har mailat gvk och bkr och fått samma svar av båda, man undviker att täta. Bkr hänvisar till braschreglerna sidan 8. Samtidigt så svarar Pia Dahl på bkr att hon inte upplever att det är många reklammationer på källarbadrum beroende på detta som kommer till deras kännedom.

Badrummet och intilliggande bastu, som också har fått en släng av sleven, är 8 kvm av cirka 60.

Aljan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.