24 008 lĂ€st ·
351 svar
24k lÀst
351 svar
Norge vill klippa elkablarna till EU
SÄ kan det vara. Men att just yrkesgruppen "forskare" skulle vara mentalt mer högtstÄende Àn vi övriga, finner i alla fall jag osannolikt. Tror du kanske att Àven politiker, styrelseproffs, prÀster och barnmorskor Àr drivna av samma osjÀlvisk kall som forskarna dÀr barnens utbildning, huslÄn, pensionssparande, sjukvÄrd, karriÀrmöjligheter eller att helt enkelt inte veta om man fÄr en lön nÀsta mÄnad?A Abies koreana skrev:
Jo men det vimlar av "forskare" och de jag sjÀlv respekterar Àr IPCC's samling av vÀrldens forskare.Intet skrev:
SÄ kan det vara. Men att just yrkesgruppen "forskare" skulle vara mentalt mer högtstÄende Àn vi övriga, finner i alla fall jag osannolikt. Tror du kanske att Àven politiker, styrelseproffs, prÀster och barnmorskor Àr drivna av samma osjÀlvisk kall som forskarna dÀr barnens utbildning, huslÄn, pensionssparande, sjukvÄrd, karriÀrmöjligheter eller att helt enkelt inte veta om man fÄr en lön nÀsta mÄnad?
https://www.ipcc.ch/
Klart trovÀrdiga!
Gruppen forskare bestÄr av tusentals individer och jag kÀnner endast ett fÄtal forskare och inte ens privat sÄ jag har ingen inblick i hur trovÀrdiga de Àr i sin yrkesutövning. Om jag okritiskt tillÀt mig att ha en Äsikt om alla dessa individer sÄ inser du sÀkert att det handlar mer om mig och mitt förhÄllande till omvÀrlden Àn om gruppen forskare.Intet skrev:
Ăven om jag kĂ€nner nĂ„gra politiker och tvĂ„ barnmorskor sĂ„ gĂ€ller samma sak hĂ€r, jag törs faktiskt inte ha nĂ„gon uppfattning om gruppen politikers/barnmorskors osjĂ€lviskhet i yrkeslivet. Det gĂ„r ju alltid att gissa eller för all del saluföra mina fördomar men det Ă€r ju ointressant för lĂ€sarna.Intet skrev:
P paralun skrev:
Vad bra! DĂ„ tror vi bĂ„da att forskare Ă€r som folk Ă€r mest. En blandning av alla möjliga egenskaper sĂ„som lĂ€ttja, flit, plikttrohet, nonchalans, Ă€rliga, oĂ€rliga, giriga, ogiriga, stoiskta, rövslickare ... Ja, du fattar vart jag vill komma! Forskare Ă€r varken bĂ€ttre eller sĂ€mre Ă€n gemene man (och kvinna đ)!A Abies koreana skrev:Gruppen forskare bestĂ„r av tusentals individer och jag kĂ€nner endast ett fĂ„tal forskare och inte ens privat sĂ„ jag har ingen inblick i hur trovĂ€rdiga de Ă€r i sin yrkesutövning. Om jag okritiskt tillĂ€t mig att ha en Ă„sikt om alla dessa individer sĂ„ inser du sĂ€kert att det handlar mer om mig och mitt förhĂ„llande till omvĂ€rlden Ă€n om gruppen forskare.
Ăven om jag kĂ€nner nĂ„gra politiker och tvĂ„ barnmorskor sĂ„ gĂ€ller samma sak hĂ€r, jag törs faktiskt inte ha nĂ„gon uppfattning om gruppen politikers/barnmorskors osjĂ€lviskhet i yrkeslivet. Det gĂ„r ju alltid att gissa eller för all del saluföra mina fördomar men det Ă€r ju ointressant för lĂ€sarna.
De slickar sig om fingret och sticker upp det i luften. -VarthÀn blÄser det idag, mÄntro?P paralun skrev:
Varför skulle de vara mer trovÀrdiga Àn andra nÀr de mycket vÀl vet vilka enorma mÀngder prestige deras arbetsgivare eller indirekta arbetsgivare satsat pÄ att vi fÄr ett varmare klimat pga. MÀnsklig aktivitet?
Forskare Àr sannolikt inte mer sjÀlvmordsbenÀgen Àn andra vilket i sÄ fall, naturligtvis i varierande mÄn pÄverkar deras resultat. Konstigt vore det annars.
Jo en besynnerlig samling. Sen angÄnde IPCC sÄ vill jordens u-lÀnder Àndra sammansÀttningen av forskare och det Àr nog Europas "forskarsekt" som byts ut.Intet skrev:
De slickar sig om fingret och sticker upp det i luften. -VarthÀn blÄser det idag, mÄntro?
Varför skulle de vara mer trovÀrdiga Àn andra nÀr de mycket vÀl vet vilka enorma mÀngder prestige deras arbetsgivare eller indirekta arbetsgivare satsat pÄ att vi fÄr ett varmare klimat pga. MÀnsklig aktivitet?
Forskare Àr sannolikt inte mer sjÀlvmordsbenÀgen Àn andra vilket i sÄ fall, naturligtvis i varierande mÄn pÄverkar deras resultat. Konstigt vore det annars.
Well, min Äsikt om forskarvÀrlden Àr den del allra allra flesta harP Peter787 skrev:
Det Àr knappast jag, utan de som framför konspirationsteorier om att forskare generellt drivs av egenintresse som har bevisbördan.
Jag tror ocksĂ„ att de som jobbar med uhjĂ€lp bistĂ„nd etc ocksĂ„ drivs av ett intresse av Ă„ hjĂ€lpa FRAMFĂR egenintressenâŠ
De allra flesta mÀnniskor jag kÀnner Àr GENUINT intresserade av vad de jobbar med.
Bara ett fĂ„tal sĂ€ger de bara gör det för lönenâŠ
Redigerat:
Framför allt de som jobbade för UNRWA âZ Zodde skrev:Well, min Ă„sikt om forskarvĂ€rlden Ă€r den del allra allra flesta har
Det Àr knappast jag, utan de som framför konspirationsteorier om att forskare generellt drivs av egenintresse som har bevisbördan.
Jag tror ocksĂ„ att de som jobbar med uhjĂ€lp bistĂ„nd etc ocksĂ„ drivs av ett intresse av Ă„ hjĂ€lpa FRANFĂR egenintressenâŠ
Eftersom jag varit i Israel vet jag att nÀr det gÀller UNRWA, Àr det mycket mer Àn en promille som passar mitt narrativ.Z Zodde skrev:
NejdÄ, i Europa finns det mÄnga forskare som stÄr den gröna rörelsen nÀra och det gör att man Àr ultimativ samt kompromisslös rÀtt ner i avgrunden. IPCCs rapporter stödjer dÄ de flesta lÀnderna pÄ jordklotet.Z Zodde skrev:Well, min Äsikt om forskarvÀrlden Àr den del allra allra flesta har
Jag tror ocksĂ„ att de som jobbar med uhjĂ€lp bistĂ„nd etc ocksĂ„ drivs av ett intresse av Ă„ hjĂ€lpa FRAMFĂR egenintressenâŠ
De allra flesta mÀnniskor jag kÀnner Àr GENUINT intresserade av vad de jobbar med.
Bara ett fĂ„tal sĂ€ger de bara gör det för lönenâŠ