Nån som har handlat holken på Cheapy? Det är Gustavsberg, importerad!!! från Danmark, den har inget RSK-nummer så man kan inte jämföra genom att söka på produkten. Enligt killen på Cheapy har dom sålt tusentalet, inga reklamationer. På en lapp på varuhuset finns bl.a följande information "Går att montera själv? NEJ", däremot går det bra att byta reservdelar själv.

Priset just nu (utan sits) under 1500:- ::)

/me

Ja du Kjell,

det här gick inget vidare. Nu är muggarna slut. Magkänslan sa att jag det var en bra affär men nånstans i bakhuvudet viskades det "tänk om rörisen inte vill koppla in, det här är dansk skitstandard, funkar inte här". :'(

Nåväl, det går fler tåg :P
/me

Hej, synd att jag är lite sent ute.... Man kan ofta köpa Gustavsberg-skithusstolar billigt som har kommit via lite konstiga omvägar.. Jag tror iofs att de är likadana som de svensksålda, förutom att de tar bort sitsen och avstängningsventilen.
Inkluderar man dem i priset så är man nog uppe i ungefär vad en "svensksåld" stol kostar (inklusive dessa).

Du har nog helt rätt där, några dagar senare upptäckte jag exakt samma stol på COOP Forum. Även den utan sits, priset 1788:-.

Att COOP säljer den tar jag som intäkt för att det går utmärkt att använda den. En sits kan man köpa för 150:- och uppåt.

Det får bli magkänslan nästa gång

/me

Jag handlade toastol på Cheapy 695:- exkl sits.
När jag skulle montera den läckte den mellan tanken och "ringen" spände och spände och PANG. Fick köra och köpa en "riktig" IFÖ för 2200:- i stället.

Jepp, synd att du fick lära dig det "den hårda vägen" de billiga polska mm stolarna som de säljer på cheapy är kass.. ungefär 75% av dem läcker mellan cisternen och skålen. (enl min erfarenhet).
Sen säger de att det är samma delar inuti som gustavsberg, men det är bara ljug.

Sen, angående sitsarna som de säljer. Oftast är de billiga träsitsarna för 150 spänn inga höjdare. Man blir bara förbannad när de lossnar och glider åt sidan när man sitter och läser morgontidningen.
En bra sits som funkar går nog på en 400-500 spänn iaf. Men jag tycker att original-plastsitsarna är bäst och lättast att städa

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.