Hej,
Vår gamla IVT Nordic Inverter Luft/Luft värmepump fungerar utmärkt, trots sin ålder. Den sitter i sommarstugan 50 mil hemmifrån. Står normalt på 10° läge och när man kommer fram så sätter jag den på snabbvärmning och 22°.
Dock är ju denna så gammal att den inte går att styra via WiFi.
Någon som har tips på hur man kan få den att gå från 10° till 22° så att det är varmt när man kommer fram?
Vi har fiber till stugan och routern är alltid igång.
Vår gamla IVT Nordic Inverter Luft/Luft värmepump fungerar utmärkt, trots sin ålder. Den sitter i sommarstugan 50 mil hemmifrån. Står normalt på 10° läge och när man kommer fram så sätter jag den på snabbvärmning och 22°.
Dock är ju denna så gammal att den inte går att styra via WiFi.
Någon som har tips på hur man kan få den att gå från 10° till 22° så att det är varmt när man kommer fram?
Vi har fiber till stugan och routern är alltid igång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Vp har ingen hådvaruingång att koppla in något relä el. För fjärr.
Dyl så blir då att simulera en fjärrkontroll via wifi. Vilket jag i alla hast hittade denna. Står i alla fall att man köra den mot AC i annat.
Men tror att det är denna väg att gå.
Dyl så blir då att simulera en fjärrkontroll via wifi. Vilket jag i alla hast hittade denna. Står i alla fall att man köra den mot AC i annat.
Men tror att det är denna väg att gå.
Sensibo heter wifi till ir LLVP prylen som fungerar med flest pumpar och har miljontals användare världen över.
Den har API, så att man kan automatisera efter elpriset också om man vill det.
Sensibon mäter fukt och temperatur också. Väljer man lyx varianten mäter den även luftkvalitet.
Den har API, så att man kan automatisera efter elpriset också om man vill det.
Sensibon mäter fukt och temperatur också. Väljer man lyx varianten mäter den även luftkvalitet.
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara