4 952 läst ·
35 svar
5k läst
35 svar
Nokia mobilen höll en månad :-(
Ja Nokia kundservice har hela tiden svarat på mail men från Telia har inte hörts nåt än.Fast jag har skickat åtskilliga sms så fungerar inte listan över senast skickade meddelande som den gjorde tidigare på telefonen.Så man får nog besöka Telia butiken igen.
Redigerat:
Det är nog rätt meningslöst att ta detta problem med teliabutiken om nokia svarar på mail, allt som tas i butiken går direkt till verkstaden, butiken kan inte göra så mycket när det gäller garantin, mer än att skicka den till verkstaden.
Ja det är nog bättre att ta det med Nokia som du säger.Har haft mail konversion med reklamations avdelningen flera gånger och har nu mail kontakt med den tekniska avdelningen.Efter att beskrivit vad som inte fungerar fick jag som svar att testa 2 saker då de trodde nån minneskrets hängt sej.Andy78 skrev:
Det första var att stänga av telefonen och ta ur batteriet och låta den ligga i minst
2 minuter.Den andra åtgärden var att återställa telefonen till fabriksinställningar via
en kod jag fick i mailet.
Inget av ovanstående rättade till felet,mailade detta så nu väntar man på svar igen så får vi se.
Hej,kanske ska skriva hur det gått,fick lämna in telefonen en andra gång och då
formaterade de om hela telefonen och efter detta har den funkat fint.
Även standby tiden blev avsevärt bättre än tidigare i samband med formateringen.
Hoppas den funkar nu,gillar telefonmodellen.
formaterade de om hela telefonen och efter detta har den funkat fint.
Även standby tiden blev avsevärt bättre än tidigare i samband med formateringen.
Klicka här för att svara