4 952 läst ·
35 svar
5k läst
35 svar
Nokia mobilen höll en månad :-(
Sida 1 av 3
Man bli ju lite besviken när nya grejer pajar direkt.Köpte en Nokia 3710 fold
på Telia och precis på dagen en månad efter köpet "låste" sej telefonen och man kom inte ur meddelande menyn.:@ Den har också varit svår att starta på morronen nån gång ( har den avstängd på natten )
Åkte till Telia som skulle skicka in den för reparation.Det är väl programvaran
series 40 i denna också om än något modifierad.Det är kanske inte konstiga felet men man tycker de borde hålla längre speciellt när man är så rädd om grejerna.
Det är synd att det finns så få stryktåliga mobiler att välja mellan.
Ni andra med nyare Nokia telefoner och den senare versionen av series 40,har det varit något problem med era telefoner att de "låst sej" ?
på Telia och precis på dagen en månad efter köpet "låste" sej telefonen och man kom inte ur meddelande menyn.:@ Den har också varit svår att starta på morronen nån gång ( har den avstängd på natten )
Åkte till Telia som skulle skicka in den för reparation.Det är väl programvaran
series 40 i denna också om än något modifierad.Det är kanske inte konstiga felet men man tycker de borde hålla längre speciellt när man är så rädd om grejerna.
Det är synd att det finns så få stryktåliga mobiler att välja mellan.
Ni andra med nyare Nokia telefoner och den senare versionen av series 40,har det varit något problem med era telefoner att de "låst sej" ?
Jag köper in alla mobiler på jobbet och de två sista åren har det varit fullkomligt hopplöst att få något som funkar.
Har det inte varit problem med leveranserna så är det mobiler som hänger sig, startar om på måfå eller så går de sönder i sina plastiga detaljer.
Förra året provade vi nog ett tiotal olika modeller från en handfull tillverkare och det var samma skit alltihop!
köpte t.ex 4 dyra Nokia i N-serien.. N85 eller nåt sånt. Inom 2 månader hade vi skickat in samtliga på service, efter 4 månader hade 3 av dessa varit inne på service igen.. Idag ligger de i elektronikskrotlådan. Orkade inte krångla mer även om jag hade kunnat reklamera dem efter tredje servicen..
Samma sak med Sonyericsson och alla andra stora tillverkare.. Skräp, skräp och åter skräp!
I ren desperation köpte jag så in en iPhone och blev fullkomligt frälst trots att jag sedan urminnes tider har varit väldigt stor motståndare mot Apple i största allmänhet.
Idag kör vi bara iPhone, har köpt in ca 25 st senaste halvåret och inte haft ett enda problem än.
Det är så trist när nya saker inte funkar och när man måste lägga en massa tid på att tjaffsa med supporten och sen vänta ett par veckor innan man får tillbaka prylarna.
Hoppas att din service går snabbet och smärtfritt och att mobilen funkar när den kommer tillbaka.
Har det inte varit problem med leveranserna så är det mobiler som hänger sig, startar om på måfå eller så går de sönder i sina plastiga detaljer.
Förra året provade vi nog ett tiotal olika modeller från en handfull tillverkare och det var samma skit alltihop!
köpte t.ex 4 dyra Nokia i N-serien.. N85 eller nåt sånt. Inom 2 månader hade vi skickat in samtliga på service, efter 4 månader hade 3 av dessa varit inne på service igen.. Idag ligger de i elektronikskrotlådan. Orkade inte krångla mer även om jag hade kunnat reklamera dem efter tredje servicen..
Samma sak med Sonyericsson och alla andra stora tillverkare.. Skräp, skräp och åter skräp!
I ren desperation köpte jag så in en iPhone och blev fullkomligt frälst trots att jag sedan urminnes tider har varit väldigt stor motståndare mot Apple i största allmänhet.
Idag kör vi bara iPhone, har köpt in ca 25 st senaste halvåret och inte haft ett enda problem än.
Det är så trist när nya saker inte funkar och när man måste lägga en massa tid på att tjaffsa med supporten och sen vänta ett par veckor innan man får tillbaka prylarna.
Hoppas att din service går snabbet och smärtfritt och att mobilen funkar när den kommer tillbaka.
Håller stenhårt i min gamla T630, Den har sprickor i platen, repor överallt och skärmen håller på att spricka men den fungerar och de i alla väder och lägen.
Jobbet har försökt få mig att byta till P910, P1 och nu senast Nokia E52. Jag vägrar, den här funkar och ska jag ha en ny lur så finns det bara en finess jag vill ha, En som ringer mindre
Jobbet har försökt få mig att byta till P910, P1 och nu senast Nokia E52. Jag vägrar, den här funkar och ska jag ha en ny lur så finns det bara en finess jag vill ha, En som ringer mindre
Har själv en Samsung T2100 som jag gillar skarpt, IP54 klassad *ler*
Dessutom ser jag vad som står på skärmen med utan förstoringsglas.
Inga problem alls med denna under mer än ett års bruk.
Nokia och Ericsson har jag övergett.
/Kent
Dessutom ser jag vad som står på skärmen med utan förstoringsglas.
Inga problem alls med denna under mer än ett års bruk.
Nokia och Ericsson har jag övergett.
/Kent
Hej,ska kolla Samsungen,att man köpte en vikbar beror ju delvis på att
knapparna är större.I "slide" modellerna blir knapparna väldigt små på de man
sett.Sen blir ju telefonen lite större när man viker isär den.
De äldre modellerna av mobiltelefoner med ett löstagbart batteri på utsidan var ju kanon då man kunde ha ett extra full laddat batteri och bara byta vid behov.d^_^b
Detta funkade bra men den tiden är nog förbi,alla modeller man sett nu har haft batteriet inuti telefonen.
Skulle behövas nu också,Nokian får laddas 2 ggr i veckan och då har jag den
avstängd på natten.q(;^
p Har även stängt av 3G och bara använt GSM nätet för att spara ström.Beror väl på hur mkt man använder den men tycker inte
det är onormalt mkt.
knapparna är större.I "slide" modellerna blir knapparna väldigt små på de man
sett.Sen blir ju telefonen lite större när man viker isär den.
De äldre modellerna av mobiltelefoner med ett löstagbart batteri på utsidan var ju kanon då man kunde ha ett extra full laddat batteri och bara byta vid behov.d^_^b
Detta funkade bra men den tiden är nog förbi,alla modeller man sett nu har haft batteriet inuti telefonen.
Skulle behövas nu också,Nokian får laddas 2 ggr i veckan och då har jag den
avstängd på natten.q(;^
det är onormalt mkt.
Har oxo en Samsung B2100, funkar väl bra men en lite varning är på sin plats: Känsligheten är inte den bästa. Hustruns IP-klassade Nokia 3720 är betydligt bättre i det hänseende.
Ingen av dem stöder dock 3G.
Den våta
drömmen är dock en IP-54 iPhone..
Ingen av dem stöder dock 3G.
Den våta
Redigerat:
Även jag är sur på min nya Nokia. Batteritiden har nog halverats jämför med min förra mobil!! Att ladda minst 2 ggr i veckan är ju katastrofalt dåligt! Inte ringer jag mycket heller. Funderar på att lämna in den för kontroll så att inte batteriet är defekt.
Nokia har vi också övergett, det funkar bara inte. Sony Ericsson gillar jag fortfarande om man bara ser till att inte investera i del billigaste modellerna för dom upplever jag som hopplöst dåliga även de. Samsung har visat sig hålla bäst här men har ju i mitt tycke en katastrof till menysystem på deras eget OS. Drömmen nu när iphone är hopplöst ute är väl en IP-klassad Android från t.ex. HTC med bra batteritid och som inte likt Google Nexus är klassad som "tål inte att bäras i fickan för då pajjar displayen"...
Jag inhandlade också en Nokia 3710 fold. Är mycket besviken på dess batteritid. Trodde faktiskt inte att det fanns så korta batteritider idag. Noterade också att Nokia inte längre redovisar hur lång tiden bör vara!!
Annars är telefonen bra.
Annars är telefonen bra.
Trist med nya prylar som inte hållet måttet!
Jag kör med en SE P1i, den är väl inte direkt världsklass, men har faktiskt hållt ihop ok. Har haft den sedan den lanserades - det måste väl snart vara i tre år alltså!? Visst, den är hopplöst långsam och inte helt användarvänlig ibland och bootar om sig omotiverat ibland. Jag kanske har för låga krav eftersom jag fortfarande använder den?:S
Lostorp, varför är IPhone höpplöst ute? De flesta höjer den ju till skyarna. Är den frånsprungen (i vilket avseende?) eller vad är problemet? (Väntar själv på lanseringen av nästa IPhone, då tänkte jag pensionera min P1:a)
Jag kör med en SE P1i, den är väl inte direkt världsklass, men har faktiskt hållt ihop ok. Har haft den sedan den lanserades - det måste väl snart vara i tre år alltså!? Visst, den är hopplöst långsam och inte helt användarvänlig ibland och bootar om sig omotiverat ibland. Jag kanske har för låga krav eftersom jag fortfarande använder den?:S
Lostorp, varför är IPhone höpplöst ute? De flesta höjer den ju till skyarna. Är den frånsprungen (i vilket avseende?) eller vad är problemet? (Väntar själv på lanseringen av nästa IPhone, då tänkte jag pensionera min P1:a)
Sonim, den där som man kan lägga i lerhålet och köra över med jeepen?? En sån har jag också men den går f-n i mej bara att ringa med, har inga andra användbara funktioner alls q(;^cheetah1 skrev:
SonyEricson och Nokia har vi lämnat på jobbet, dom krånglar mer än dom funkar. Nu har dom flesta iPhone men jag har köpt en Google Nexus One som landar i stan imorrn om allt går som det ska. Vi har haft flera htc-lurar som funkat ett helt år utan problem.
Vi har också 7-8 st Sonim som vi över lag är nöjda med.
Generös garanti som vi bara har behövt utnyttja en gång. Det var dock ganska lång väntetid på att få tillbaka telefonen från servicestället i Schweiz, eller var det nu var..
Generös garanti som vi bara har behövt utnyttja en gång. Det var dock ganska lång väntetid på att få tillbaka telefonen från servicestället i Schweiz, eller var det nu var..
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Jag har en Nokia N85 som jag överlag är väldigt nöjd med. Haft den inne på service 1 gång på grund av att det var låg ljudnivå i luren när man pratade i den.
Sedan så har den väl hängt sig någon gång, men det kan jag leva med.
Den är ju både snygg och har många bra funktioner.
Har även en Nokia 3120 Classic på jobbet som jag är riktigt nöjd med! Fungerar perfekt och är väldigt simpel och lättanvänd, precis som en jobbtelefon ska vara. Lätt att få fram minräknare och är smal och liten så den passar som "handen i handsken" i mobilfickan på byxorna.
//Patrik
Sedan så har den väl hängt sig någon gång, men det kan jag leva med.
Den är ju både snygg och har många bra funktioner.
Har även en Nokia 3120 Classic på jobbet som jag är riktigt nöjd med! Fungerar perfekt och är väldigt simpel och lättanvänd, precis som en jobbtelefon ska vara. Lätt att få fram minräknare och är smal och liten så den passar som "handen i handsken" i mobilfickan på byxorna.
//Patrik