Hejsan Vi skall lägga nytt taktegel på vårt garage. Vi hittade etrt litet parti GULA Nortegelpannor, ca 60 m², som vi köpt. Vi skall inte använda derad nockavslutningspanna, utan väljer att lägga den vanliga takpannan ända upp till nocken + Nocktätningsrulle / Nockband + Nockpannor. Monier har inte gult Nocktätningsband utan rekommenderar svart eller tegelrött.Det har en flexibel bredd mellan 320 - 380 mm. Jag skulle helst vilja ha en GUL nocktätningsrulle men Monier vill inte säga hur brett Nockbandet bör vara , utan hänvisar bara till sin med flexibel bredd. Jag undrar därför om någon här har lagt NORTEGEL och som kanske ka säga hur bred Nocktäckningsbandet bör vara för en bra funktion ? Tacksam för tips om färgval och bredd. /// Axelman