Hej,
Jag är i färd med att bygga ett lösvirkes-attefall. Detta attefall som kommer att ha måtten 7x4m vill jag ha öppet upp till nock. Och med det sagt inte heller ha några synliga takbalkar. Jag har byggt mycket förut, utbyggnader, garage, förråd m.m. Så jag har inte tummen mitt i hand.
Dock har jag ingen erfarenhet av att bygga sadeltak utan riktiga (typ fackverk) takstolar. Så alla tips är välkomna. Allt från om jag ska köra h-balk i metall eller limträ, till hur jag får väggarna att inte vilja vandra ut vid för hög belastning på taket.