U uffez skrev:
Jag har ett fingeravtryck registrerat. Kommer inte ihåg om jag gjorde detta i Nimly-appen eller på knappsatsen vid installationen. Hur gjorde du ?
Det är jättelätt att lägga till fingeravtryck via låset.

OK, så man gör det via låset och inte i appen? Då måste man koppla det till användaren när man lägger till... Lite lagom rörigt om man gör det i appen eller i låset, tycker jag...

Man kan väl inte lägga till ett fingeravtryck till låset via en app?

B bjorsi skrev:
Gjorde du något åt detta? Jag upplever vår innedel börjat glappa lite/sitta löst senaste månaden.
Får ta isär låset och se om jag kan dra åt de genomgående skruvarna
Drog åt tre av de genomgående skruvarna, problemet löst

Har fortfarande problem med att låset drar en massa batteri, kör jag utan zigbee-modulen håller batteriet bra länge. Fick en ny zigbee-modul igen men blev marginellt bättre.

Någon som har bekymmer med batterierna?

Av nyfikenhet, vad är ”en massa batteri”? Byte en gång i veckan? Månaden? Halvåret?

Varannan vecka varnar den för byte av batteri.

Walle85
Jag bytte batteri mot ett battery pack som får agera UPS, så då behöver man inte byta några fler batterier 😉
Här kan du se lite mer i detalj hur jag löste det.
Tak med spottar ovanför en dörr med utrymningsskylt och en batteripack monterad på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kommer att fixa en kåpa till kabelhärvan vilket år som helst framöver 😂

Kjell_hockeytränare Kjell_hockeytränare skrev:
Jag installerade en Nimly Code med gw och modulen.
Några saker som strular.
- Min (ägare) kod eller bricka funkar inte. Det lyser bara rött. Jag har tagit bort och skrivit nya koder men det vill inte sig. Gästernas och tillfälliga funkar utmärkt.
- Går det alltid att öppna innefrån trots att det är låst? Inget sk. barnlås?
- Låset strular med uppkopplingen, dålig anslutning osv. Sitter en gipsvägg mellan låset och gw.

Är det värt att nollställa och börja om?

Har inte vart så sugen på Touch, ganska ointresserad av fingeravtryck och gillar inte att det är sifferpanel på insidan. Nimly Code har ju "riktiga knappar" på utsidan och vred på insidan.
Någon mer med erfarenhet av Code? Ska erkänna att jag mest skummat igenom tråden men inte riktigt hittat bra svar, sökte och hittade bara något enstaka svar.

- Funkar vredet som låsning inifrån? Eller är det fortfarande "alltid öppet inifrån" funktion?
- Tänkt köpa Gateway och modul men router och övrig utrustning sitter i andra änden av radhuset, är det fortfarande struligt med kommunikationen? Har möjlighet att sätta zigbee range extender i närmre uttag (ca 3m), löser det alla problem?
- Har en Code alla samma funktioner i övrigt via appen som Touch och Pro?

• Gilla
f97anka
  • Laddar…
Jag är nöjd med låset men en sak stör.
Att man inte kan trycka ner handtaget på utsidan så man kan smyga ut utan att man måste smälla igen dörren.

J jdaniels skrev:
Jag är nöjd med låset men en sak stör.
Att man inte kan trycka ner handtaget på utsidan så man kan smyga ut utan att man måste smälla igen dörren.
Om du inte kan dra igen dörren utan måste smälla igen den så kan det hjälpa att lägga lite låsfett på fallkolvens anläggningsyta (den snedfasade) och dra igen dörren några gånger dra sedan bort överblivet fett med fingret.
Men det låter mer att dra igen en dörr än att stänga med trycket nere.

Kan man inte använda det ytter handtaget ens om låset är öppet, dvs. inte i något automatiskt låsningsläge? Kan man använda det om man öppnar dörren som vanligt och sedan "låser upp" den innan man stänger?
Det är kanske inte så ofta, men det är onekligen trevligt att kunna stänga dörren utan att slå igen den ibland.

Så är det säkert men jag har vant mig att den alltid är låst så jag orkar inte hålla på att koda hela tiden.

Jag vet inte, jag har inget lås själv (ännu) så det är en fråga om det funkar så..

Är låset upplåst så fungerar säkert handtaget ute, precis som ett vanligt lås.
Men vem orkar hålla på att koda hela tiden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.