Walle85
FixarPillan FixarPillan skrev:
Hej! Har plötsligt problem med att Nimly inte fungerar, från utsidan kan man inte öppna och den blinkar kort tre gånger följt av uppehåll och sedan tre gånger osv. Någon som vet vad som är fel? När batteriet varit dålig så har den pipit, men det borde inte kunna vara felet denna gång. Tacksam för idéer!
Om du inte redan gjort det, kontakta deras support, de har alltid varit snabba med svar när jag haft frågor.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
J jtl skrev:
Masterkod används bara för att administrera koder, brickor och registrera masterfinger. Det kan inte användas för att låsa upp dörren. Du kan så klart programmera en användarkod med samma siffror som masterkod på valfri plats men jag hade aldrig valt samma kod för båda ändamålen. Vad gäller brickor finns det vad jag vet ingen "masterbricka" utan bara användardtaggar (brickor). Dessa registreras med hjälp av masterkoden. Alla registrerade taggar borde med andra ord fungera för att öppna låset.
Det jag menade min "vanliga" kod. Det vill säga lås upp-koden. När jag la in den i appen så funkade det inte så jag matade in den själv via låset då funkade den.

Kolla bilden. Alla andra konton jag fixade i appen funkar men inte "ägare" profilens kod.

• Appens skärmbild visar inställningar för administrera åtkomst med alternativ för dörrkod och nyckelbricka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har haft problem med låset när den automatiska låsning är avaktiverad.
Fick mitt ursprungliga lås utbytt då det lyste fast röd ”0” på insidan när låset var olåst.
Mitt nya blinkar istället såsom det ska.

Men: enligt manualen ska man kunna låsa och låsa upp från insidan genom att trycka ”#”.
Dock så är det bara låsningen som funkar enligt manual. För att sätta låset i olåst läge måste jag låsa upp med kod på utsidan.

Finns det någon som lyckats låsa upp från insidan med ”#”??

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Att låsa genom att hålla inne # fungerar och då börjar låset blinka rött var femte sek eller så för att indikera att det är upplåst. Däremot tycker jag att det är svårt att låsa det igen på samma sätt.

V vestberg skrev:
Att låsa genom att hålla inne # fungerar och då börjar låset blinka rött var femte sek eller så för att indikera att det är upplåst. Däremot tycker jag att det är svårt att låsa det igen på samma sätt.
Det stämmer.

Håll in # för upplåsning
Dutta på # för låsning

Fick låter utbytt av Nimly så nu blinkar det

• Gilla
vestberg
  • Laddar…
Har nu använt mina två lås i snart 1månad.
Tycker det funkar helt okej.
Lite känslig tycker jag nog allt att de är med fingeravtrycket. Man får ibland testa både 2 och 3 gånger innan man kommer in.

Men jag känner att det hade varit smidigt att få in det i någon app.
Dels så man kan låsa/låsa upp. Hantera användare och koder. Och sätta schema på automatisk låsning.

Är Nimlys egna gateway det bästa? Eller bör man skaffa något annat?

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Walle85
Jag kör Homey, funkar bra för det jag använder låset till. Slå på och av autolås, låsa dörren per automatik efter ett visst klockslag samt kunna lägga in gästkoder och se vilken användare som låser upp.

Jag har haft låset ett par månader nu och är helnöjd.
Men handtaget tar väldigt långt ner, trodde jag skulle vänja mig men det känns fortf konstigt.
Ska det vara så? Ett svart dörrhandtag monterat på en vit dörr, med en hand som pekar mot handtaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Walle85
Samma hos oss, men tyckte att jag vande mig hyfsat snabbt. Dock har vi en tidig modell, vill minnas att någon här bytte låskista till en nyare version och fick mindre spel i handtag och/eller låskolv.

J jdaniels skrev:
Jag har haft låset ett par månader nu och är helnöjd.
Men handtaget tar väldigt långt ner, trodde jag skulle vänja mig men det känns fortf konstigt.
Ska det vara så?[bild]
Fick ny låskista, handtaget tar långt ner på den nya också.

A AlfredJ skrev:
Har nu använt mina två lås i snart 1månad.
Tycker det funkar helt okej.
Lite känslig tycker jag nog allt att de är med fingeravtrycket. Man får ibland testa både 2 och 3 gånger innan man kommer in.

Men jag känner att det hade varit smidigt att få in det i någon app.
Dels så man kan låsa/låsa upp. Hantera användare och koder. Och sätta schema på automatisk låsning.

Är Nimlys egna gateway det bästa? Eller bör man skaffa något annat?
Hej.

Jag kände precis som du att jag ville kunna använda app och dessutom hantera låset lättare än att hålla på och knappa alla dessa koder.
Chansade och köpte en Zigbee gateway för någon hundring på Banggood. Den funkar kanon till mina zigbee-uttag men den vägrar att jobba ihop med Nimlys app. Kröp så småningom till korset och köpte Nimlys egna Gateway. Lätt att installera och att få att fungera. Är mycket nöjd även om den var 1000 kr dyrare än min första gateway. Har nu så att låset autolåset kl 2200 varje kväll vilket känns tryggt då jag jobbar en del sena kvällar och sambon är handikappad, då vet jag att ytterdörren alltid är låst på kvällen. Använder inte autolåsning då vi har en del spring in och ut med våra hundar som ska rastas med mera.
Rekommenderar deras gateway, då fungerar det direkt utan krångel.

1 123abc skrev:
Om hela enheten sitter lös och skruvarna är dragna i botten så är skruvarna för långa och ska kapas.
Gjorde du något åt detta? Jag upplever vår innedel börjat glappa lite/sitta löst senaste månaden.
Får ta isär låset och se om jag kan dra åt de genomgående skruvarna

Tips om fingeravtryck.
Hade oxå lite problem att jag kunde få trycka 2-3 ggr innan det fungerade.
Registrerade mitt avtryck 3ggr så nu fungerar det perfekt, alltid nått som passar.

• Gilla
jtl och 1 till
  • Laddar…
J jdaniels skrev:
Tips om fingeravtryck.
Hade oxå lite problem att jag kunde få trycka 2-3 ggr innan det fungerade.
Registrerade mitt avtryck 3ggr så nu fungerar det perfekt, alltid nått som passar.
Jag har ett fingeravtryck registrerat. Kommer inte ihåg om jag gjorde detta i Nimly-appen eller på knappsatsen vid installationen. Hur gjorde du ?

R RuneB2 skrev:
Toppen, upplever att det glappar som sagt och det känns som de är i bott.
Gjorde du något åt detta? Jag upplever vår innedel börjat glappa lite/sitta löst senaste månaden.
Får ta isär låset och se om jag kan dra åt de genomgående skruvarna

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.