198 311 läst ·
575 svar
198k läst
575 svar
Nimly Touch / Touch Pro -tråd
Hej,
Har bråkat med mitt lås i snart 6 månader. Bytt zigbee modul 2 gånger och har nu bytt hela låset. Batteritiden är ca 2 veckor och jag har då även en range extender kopplat till GW.
Inte speciellt nöjd så klart. Funkar det inte nu så lämnar jag tillbaka låset.
Har bråkat med mitt lås i snart 6 månader. Bytt zigbee modul 2 gånger och har nu bytt hela låset. Batteritiden är ca 2 veckor och jag har då även en range extender kopplat till GW.
Inte speciellt nöjd så klart. Funkar det inte nu så lämnar jag tillbaka låset.
Samma strul här, har bytt modul tre gånger och hela låset en gång. Låset gick offline flera gånger om dagen för att sedan helt sluta fungera med appen och har slukat batterier från dag ett. Går nu inte att koppla det nya låset till gatewayen låset hittas inte. Tröttnade på allt strul så har plockat ut modulen ur låset ändå tar batterierna slut på bara 2 veckor och helt utan förvarning inga pip innan så blir till att leta fram reservnyckeln stup i kvarten. Blir snart en retur på hela kittet...M Marcus Nordstrand skrev:
Haft igång låset i tre veckor helt utan problem.
Köpte det innan Länsförsäkringar lade in det i sin ALF-lösning och går och hoppas på att LF kan släppa in mitt lås i sitt system trots att det inte kommer från dem.
Allt som saknas är ett serienummer...
Vad finns det annars för tips för att få det uppkopplat? Nimlys egna gateway är ju hiskeligt dyr.
Köpte det innan Länsförsäkringar lade in det i sin ALF-lösning och går och hoppas på att LF kan släppa in mitt lås i sitt system trots att det inte kommer från dem.
Allt som saknas är ett serienummer...
Vad finns det annars för tips för att få det uppkopplat? Nimlys egna gateway är ju hiskeligt dyr.
Homey, är det en sådan där gateway som kostar 5000:- någonstans? Tror jag är för korkad för HA av det jag läst.Walle85 skrev:
Har liksom ett helt skåp med gateways - Telldus, Plejd, Gardena, Hue, LF Alf, Tapo, Nedis redan 😅
Precis, den kostar mycket, men har också endast den och kör bland annat dessa märken/produkter; Wiser, Shelly, Nanoleaf, Govee, Nimly, Tuya/Nedis, Airthings, Aeotec, Bosch/Siemens, Chromecast, Easee, Gledopto, Ikea, Lidl, Roborock, Somfy, Twinkly, Xiaomi.
Så visst kostar den, men har då också inte behövt köpa fler andra gateways.
Så visst kostar den, men har då också inte behövt köpa fler andra gateways.
Efter byte av hela låset så har jag samma problem. Ska montera bort låset nästa helg och häva köpet.Bitten76 skrev:
Samma strul här, har bytt modul tre gånger och hela låset en gång. Låset gick offline flera gånger om dagen för att sedan helt sluta fungera med appen och har slukat batterier från dag ett. Går nu inte att koppla det nya låset till gatewayen låset hittas inte. Tröttnade på allt strul så har plockat ut modulen ur låset ändå tar batterierna slut på bara 2 veckor och helt utan förvarning inga pip innan så blir till att leta fram reservnyckeln stup i kvarten. Blir snart en retur på hela kittet...
Köpte en Nimly Touch på Kjell och monterade idag. Men jag lyckas inte få den att låsa? Har testat allt, fabriksåterställning etc. Den låste 3 gånger efter installation, men nu hörs bara ett svagt klick men inget mer händer. Vad kan vara fel? Hur triggar man låsning manuellt?
Låsbygeln trycks ut om jag bara trycker på den lilla kolven. Om jag först trycker in den stora kolven lite (vilket sker när dörren träffar karmen) och sen den lilla så fälls den inte ut. Eller om jag trycker in de två samtidigt. Är det rätt? Isåfall förstår jag inte principenJ jdaniels skrev: