Hej! Jag bor i ett nytt hus sen 3,5 år tillbaka. Har en Nibe F750 i huset som är inställd sedan inflytt i fabrik. Jag har varit hyffsat nöjd med värmen (dock inte helt stabil) Vi har golvvärme på nedervåningen och när vi färdigställde övervåningen så kopplades det in radiatorer där. Efter att radiatorerna kopplades in så var jag fortfarande hyfsat nöjd med värmen. Nu det senaste har jag reagerat på att det blivit så sämre i hela huset. Både upp och nere. Värmen låg enligt pumpen helt still på 19 grader. Till slut halkade värmen ner till 15 grader. Jag kallade hit expert på Nibe-pumpen som felsökte, felsökte och felsökte. Till slut hittade han felet. Och felet låg i rören som husfirman kopplat till pumpen i fabriken. Han hade aldrig sett något liknande i ett nybyggt hus.
Kan ni förklara hur detta kan ske? Har hustillverkaren slarvat? Jag är nyfiken på vad som kan ha hänt. Rören var helt bomtäta med skräp. Ser nästan ut som sten/grus/rost. Min kompis som är rörmokare som installerade radiatorerna på övervåningen blev helt chockad över det han såg. Han hade heller ingen aning om hur det kan bli sådär. Har ni några idéer? Bifogar bilder.
Kan ni förklara hur detta kan ske? Har hustillverkaren slarvat? Jag är nyfiken på vad som kan ha hänt. Rören var helt bomtäta med skräp. Ser nästan ut som sten/grus/rost. Min kompis som är rörmokare som installerade radiatorerna på övervåningen blev helt chockad över det han såg. Han hade heller ingen aning om hur det kan bli sådär. Har ni några idéer? Bifogar bilder.
Älvsbyhus? Älvsbyhus har monterat fel typ av slangar på massvis med hus, men har vägrat ta något ansvar, de har satt slangar för tappvatten. Detta är inte helt ovanligt, så alla med älvbyhus som är hyfsat nya, bör kolla upp och byta dessa slangar, till rätt slang, för att undvika problem.
Kan ju även finnas andra hustillverkare som gjort samma tabbe, men jag vet att älvsbyhus gör/gjort detta.
Kan ju även finnas andra hustillverkare som gjort samma tabbe, men jag vet att älvsbyhus gör/gjort detta.
Klicka här för att svara