Hej på er!
Jag har installerat en ny Frånluftsvärmepump för några månader sedan. Jag har sedan dess en felkod, eller ett servicemeddelande. Pumpen säger är kalibrering av luftflödesgivare behöver utföras.. Borde inte installatören göra detta?

Tack för svar
Fredrik

Du har garanti så ring installatören så får dom fixa

Dom menar att jag behöver bekosta en justering av frånluftdonen.. Men jag menar att installationen är ju inte klar förens pumpen går utan felkoder eller?

Man måste väl alltid betala för en injustering av luftdonen. Ingår inte i installationen av pumpen.

• Gilla
pdov
  • Laddar…
Okej. Tack för ditt svar.
Då är det säkert så, märkligt dock att man som kund för ta reda på informationen själv.. pumpfan kostade ju ändå 85 000 med installation..

Det ska göras en justering, så man har rätt flöden annars går ju inte pumpen som den ska, vad är det för mupp som installerat? . Hur stort hus har du ?

Pm rör i Kumla örebro. Huset är på 165kvm i 2 plan med golvvärme på nedre plan.

Du ska ha 0,35l/s per kvadratmeter minst. har du 150 m2, så ska du ha 52,5 l/s eller som det står i pumpen 189 m3h.
detta ändrar du i servicemenyn under fläktinställning, man håller in bakåtpilen 7 sek, sen går du in i första menyn där, och under den finns fläkthastighet vill jag minnas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.