Låter som det smattrar om något relä eller kontaktor. Kräver djupare felsökning.

Hmm intressant. Frågan är vad det kan vara. Jag har varmvatten, elementen var lite varma imorse så jag vet inte

B
Jag skulle öppna upp o kolla kontaktorerna. Man borde kunna lista ut vilket kontaktor det är som låter.

Bättre att byta ut nu än att vänta på totalhaveri. Gör man det själv är det ju typ 300kr. Men elarbeten får man ju inte göra...

Har man identifierat den misstänkta kontaktorn kanske elektrikern kan byta det vid 1 tillfälle, annars blir det väl två besök ett för felsökning o ett för byte.

Elektriker får man väl lägga på x antal tusenlappar utöver hundralapparna för material.

Ska den här skruvas dän för att se kontaktorerna?

• Värmepumpspanel med instruktioner, vred, knappar, mätare och digital klocka. Märkt NIBE och Stockholm Pool & Värme AB.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja men man bör ha elisolerande skyddshandskar om man fäller ner den panelen med strömmen på eftersom det sitter flera strömförande delar där som är lätt att komma åt oavsiktligt.

Är det en bra idé att bryt strömmen?

Beror ju om du tänkt lyssna efter vilket relä/kontaktor som det är fel på eller om du redan vet vilken som måste bytas ut.

Nej jag har ingen aning. Får väl ta på mig gummi handskar o öppna luckan. Sensation med en skruv såg jag

Det märkliga är att den bara låter på kvällen. Under dagen hördes den inte alls ‍♂️

Lånar er kunniga igen då. Upptäckte nu att jag har lågt vattentryck ur kranen i badrummet, duschen, disken. Vad kan felet vara

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.