Du måste ändra till 1 på kanal 10 för att se dom 'dolda' servicekanalerna 11 och uppåt.

Sida från manual som visar inställningar för en VVS-enhet, inklusive kanalbeskrivning och elschema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Aha ok. Hade ingen aning om det. Men kan nån förklara vad kanal 8 betyder?

Kanal 08 är för hur mycket värmen ska sänkas (eller höjas) om man aktiverat och ställt in klockan med nattsänkning.

Ok. Jag kan tyvärr inte lägga upp nån bild på klockan för då kraschar appen av nån anledning men klockan är inställd av gamla ägaren tydligen

Ändra så att bara den övre av de två dioderna, 'Ständig dag', lyser. Då har inte klockan någon funktion och den felkällan är ute ur ekvationen.

useless useless skrev:
Ändra så att bara den övre av de två dioderna, 'Ständig dag', lyser. Då har inte klockan någon funktion och den felkällan är ute ur ekvationen.
useless useless skrev:
Då får jag väl ingen värme på nätterna om jag stänger av klockan?

Jo du behåller dagtemp även på natten med "ständig dag".

Har panntemperaturen med framlednings temperaturen att göra? Min panntemp står på 52 just nu

Framledningstemperaturen kan inte bli högre än panntemperaturen. Panntemperaturen borde kunna öka vid behov av högre framledningstemperatur upp till minst 60 °C.

Redigerat:
Så högre panntemp ger högre framlednings temp

Nej men lägre utetemperatur ger högre framledningstemperatur.

Ok då förstår jag. Tack

Om jag vill ändå ändra framlednings temp. Är det då värmekurvans förskjutning jag ska skruva på? Den står på -2 nu. Det är kallt i huset, det var 4 grader imorse o mina element var knappt varma

Ja nu när det är mildare temperaturer ute ska man öka förskjutningen uppåt om man vill ha det varmare. Prova "-1" eller "0".

Nån som vet varför pannan har börjat låta sådär?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.