H håbbe1961 skrev:
Nibe har tydligen bytt ut denna mot den på länken så då passar nog inte direkt att byta utan man måste klippa bort flatstiften på kablarna så de passar nya.

Men bästa är ring o stäm av såg detta på deras hemsida. kontaktorn jag syftar på heter K10 i deras el schema men bäst o kolla med dom att det är rätt

Vi hjälper dig gärna! Tveka inte att kontakta oss genom chat, via telefon 042 - 400 10 01 eller på e-post service@jsenergi.com.
Tack så mycket för hjälpen! :)
Jag hör av mig om några dagar och berättar hur det gick!

Hej, nu har kontaktorn kommit hem!

Jag vill nu bara dubbelkolla så jag kopplar rätt. Då den gamla ser helt annorlunda ut och har helt andra betäckningar.

A1 och A2 blir nog inga problem.

Det går 3 svarta kablar från huset antar att det är bara att koppla in i L1, L2 och L3? Spelar ordningen någon roll?

Sedan går det 3 vita kablar till elpatronen, antar att de ska kopplas till T1, T2 och T3? Ordning?

Sen går det 6 (3x2) kablar från överhettningsskyddet, ska jag koppla dessa 3st till 1, 3 och 5 och 3st till 2, 4 och 6? Ordningen spelar den roll?

20210212-143132.jpg

Vart kopplar jag i dessa 2st kablar? :
20210212-150205.jpg

Sedan finns det 3 st omärkta kontakter på den trasiga kontaktorn, var kopplar jag dessa?:
20210212-145624.jpg

Sedan finns den en som heter NO, 11och 12) på den trasiga), var kopplar jag dessa på den nya:

20210212-145849.jpg

Hahah nu upptäckte jag att det var helt annan komponent som jag trodde ingick i kontaktorn!

Jag vet nu hur jag ska koppla in. Men kommer göra det imorgon då det är riktigt kallt ute.

Tjena!

Jag vill bara tacka alla som hjälpt mig! Även familjen tackar er, för nu är det varmt i huset för första gången sen vi flyttade in! <3

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.